بایگانی ارديبهشت ۱۳۹۱ :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۲۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۱ ثبت شده است

۲۷
ارديبهشت
۹۱

http://s3.picofile.com/file/7371262903/naghi_hadi_0161.jpg


به بچه خفاشی که به ساحت امامان مظلوم شیعه اهانت کرد و به بچه های سرراهی "بالاترین" که کارگردانان این بازی اند :


بسم رب النور

بسم رب العشق

بسم رب الهادی المهدی

آن که شعر و هرچه موسیقی ست

نذر درگاهش

آن که پاکان هنر در پای او سجاده افکندند

بسم رب العشق

آن که حافظ ها و سعدی ها

عشق او و آل او را بر زبان دارند

بسم رب الهادی المهدی

صاحب عصری که عالم وامدار اوست

گرچه دجالان بدآهنگ

گرچه شیطان های بد ترکیب

داردار و واق واق خویش را آواز می گویند

این نه موسیقی ست

این نه شعر و نه ترانه

این همه فحش است

این فضیحت نامه ی صهیون و آمریکاست

بچه های نطفه هایی از لجن روییده در مرداب

کارگردان

استخوانی پرت خواهد کرد

پیش دم جنبانی چلپاسه ای بدبو

آن دو حرف اول در انزلی افتاده

آن خنزیز

آن دَل هرجایی یابو

 

مزد وق وق کردن سگهای بی اصل و نسب این است

مزد سگدوخوانی این از شغالان بدصداتر

مزد این چندین دهان بی چاک

استخوانی

مزد این مزدورهای مست عیاشش

فکر چندین جایزه از دست خام چند خاخام اند

جایزه در راستای  فکرهایی از جنابت تا جنایت پُر

 جایزه در راستای گنده گویی ها و چیزی از همین هایی که می دانید و می دانند

پولهای هرزه سهم حنجر بدبوی فحاشش

 

مرتدند اینان نه یک تن شان

مرتد اول همین بالاترین با بچه های تخس بی مادر

با همان اصحاب یک پاشان به اسرائیل

با همان  مسئول کلاشش

مرتد دوم

کارگردان چنین آهنگ بد آهنگ

مرتد سوم همین خفاش عیاشش ...

مانده آن سو مادری چشم انتظار راه

انزلی شرمنده ی  شاهین...

                           نه ،  خفاشش!


- علیرضا قزوه


http://s3.picofile.com/file/7376947632/nn.jpg

شاهدان کویر:شیعیان خطه مزینان ،حکم توهین کنندگان به معصومین رامرگ می دانندوکسانی که ازآنها حمایت کنندهمین حکم رادارند .


http://up98.org/upload/server1/02/j/zrd2o1mpl67b5xepf7cc.jpg


شاهین نجفی ...

او سالها پیش از دانشگاه اخراج و سپس با گروه موسیقی زیرزمینی ادامه حضور داد اما سپس به آلمان رفت و با تشکیل گروهی بنام تپش۲۰۱۲ با افکار مارکسیستی موسیقی های بعضاً سیاسی ارائه کرد. در جریان فتنه ۸۸ از او چندین اثر علیه جمهوری اسلامی و در حمایت از جنبش سبز ارائه شد. “ترانه ندا” برای ندا آقا سلطان، “آلبوم توهم”، ترانه “وقتی خداخوابه” که تصویر تجاوز به ترانه موسوی!! است. در چندین ترانه او بدگویی وسخره کردن ولایت فقیه و ولی فقیه وجود دارد. سر در آوردن نامه های جمکران از جماران و… مضمون برخی ترانه های قبلی اوست در ” شر اعظم “ قیافه ای شیطان پرست از خود نشان می دهد و در ترانه “حاجی ما آخر خطیم” پدر و مادرها را سرزنش میکند که چرا فرزندانشان را به سکوت و غیر سیاسی بودن دعوت می کنند. و در آلبوم جدیدش “نقی” که اردیبهشت ۹۱ در اینترنت و… منتشر شده به ائمه علیهم السلام توهین کرده است. پوسته این آلبوم توهینهای زیادی به گنبد رضوی دارد. (آن را بشکل ... درآورده، روی آن پرچم همجنس بازان زده و بجای کبوتر، کلاغ ها در گردش و پروازند!)


و در متن آن با اشاره به برخی مسائل اجتماعی سیاسی ایران، با سخره گرفتن امام هادی (علیه السلام) و امام زمان (عجل الله فرجه الشریف) به شکل ترجیع بند تکرار می کند: ”حالا که مهدی خوابه ما تو رو صدا میزنیم : آی نقی!!!”

منبع:سایت ماسون تیوب




  • علی مزینانی
۲۶
ارديبهشت
۹۱

ب اتلاش دهیاری وشورای اسلامی مزینان وپیگیریهای مستمربعضی ازشهروندان مقیم مرکز مبنی بردستور گرفتن ازرئیس جمهوری اسلامی ایران، مزینان پس ازسالها تبدیل به شهرشد.

بنابراعلام دهیارمزینان ،پس ازدریافت دستورازدکترمحمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران وابلاغ آن توسط دفترایشان به محمدنجار وزیرکشور ،صبح روز بیست وپنجم اردیبهشت ماه سال جاری جلسه ای باحضورمسئولین محلی شهرستان سبزوار تشکیل ومحسنی فرماندار این شهرستان، مزینان وچندروستای دیگر را به عنوان شهرهای جدید معرفی کرد.

این گزارش می افزاید درتصمیم گیری جدید داورزن ،به عنوان شهرستان معرفی شد

.

شاهدان کویر ؛این موفقیت رابه تمامی شهروندان مزینانی دراقصی نقاط گیتی تبریک می گویدوامیدواراست معضل مهاجرت جوانان به کلان شهرها به خصوص تهران بزرگ ،با ایجاد مراکزدولتی وکارگاه وکارخانه برای همیشه حل شود وفرزندان مزینانی درشهرخود ودرکنار والدین باسلامتی کامل زندگی نمایند.


  • علی مزینانی
۲۰
ارديبهشت
۹۱

«وزیرمحترم بهداشت همچنان منتظر عنایتیم»


دهستان مزینان نیازمند توجه است

نویسنده: علی مزینانی
روزنامه کیهان، شماره 19854, سه شنبه دوازدهم بهمن ماه 1389 ، صفحه 11   


دهستان مزینان با 48 پارچه آبادی در 80 کیلومتری شهرستان سبزوار و با جمعیت تقریبی 1824 خانواری برابر با 6000 نفر و پیشینه تاریخی هزار ساله اش، زادگاه معلم انقلاب مرحوم دکتر علی شریعتی و 58 شهید و ایثارگر جنگ تحمیلی، متاسفانه از داشتن کمترین تجهیزات درمانی محروم است.
    هر سال در عاشورای حسینی و عید باستانی نوروز هزاران نفر از شهروندان مزینانی که در شهرهای دیگر زندگی می کنند راهی این روستا می شوند اما گاه به خاطر عدم امکانات تخصصی بهداشتی، عزیزی از این مسافران به دیار باقی می شتابد.
    در گذشته همیشه یک نفر دکتر داخلی یا خارجی با یک دستگاه آمبولانس و امکانات و تجهیزات دارویی مناسب در درمانگاه روستا مستقر بود؛ دکتری که اگر نیمه شب هم مراجعه می کردی با آغوش باز بیماران را پذیرا بود. ولی در حال حاضر وقتی به درمانگاه مراجعه می کنی با کاغذی روبرو می شوی که روی آن نوشته شده است: «در صورت داشتن بیمار اورژانسی به درمانگاه داورزن (6کیلومتری) مراجعه کنید» و متاسفانه در همین یک ماهه اخیر 5الی 6 نفر از همشهریانمان به خاطر کمبود جزئی ترین امکانات مانند کپسول اکسیژن که گاهی خالی و گاه نیمه پر می باشد و شاید هزینه آن به ده هزار تومان هم نرسد به رحمت خدا رفته اند.
    امید است که وزیر محترم بهداشت و درمان که نگاه ویژه ای به روستاها و شهرستانها دارند این دل نوشته را ببیند و با اقدام به موقع، کویرنشینان مزینانی را خوشحال کنند. همچنین تحقیق و تفحصی بشود که چرا روستایی که در جوارش چندین روستا و آبادی وابسته دارد باید با این بی مهری روبه رو شود.


شاهدان کویر: یک سال واندی ازانتشاراین نامه  در روزنامه وزین کیهان می گذرد .هنوزمزینان درانتظار عنایت خانم وزیر ومسئولین بهداشت ودرمان هستند .بااین پیشینه وقدمت تاریخی که این دیار دارد صدافسوس که مسئولین مملکتی درباره کمک رسانی به مردم مظلومش کم لطفی می نمایند!

   

  • علی مزینانی
۱۸
ارديبهشت
۹۱

کاروانسرای مزینان ( شاه عباس )



کاروانسرای مزینان  شاه عباس

کاروانسرای مزینان

این رباط در ناحیه جنوب روستای مزینان حدود 75کیلومتری جاده آسفالته تهران – سبزوار واقع شده است که جزء بخش داورزن و حومه سبزوار است.از انتهای داورزن و در جهت جنوب ، جاده ای خاکی جدا می شود که اگر این جاده را در پیش بگیریم بعد از پیمودن تقریباً 5 کیلومتر به قریه مزینان می رسیم که در سمت جنوب غربی این قریه کاروانسرای بزرگی و نسبتا سالم بنا شده که بنان رباط شاه عباس معروف است.
شرح بنا
این بنا از خارج دارای یک پلان مستطیل شکل است که اضلاع شمالی و جنوبی آن طولانی تر از اضلاع شرقی و غربی آن است. ورودی بنا در میان یک ایوان رفیع واقع شده است که این ایوان در ضلع شمالی بنا قرار دارد ودر طرفین ایوان در هر طرف سه طبقه طاقنما واقع شده که طاقنمای وسطی و آخری بصورت مربع می باشد.حال اینکه طاقنماهای طبقه اول و سوم بصورت مستطیل بوده که از طریق وروردی باریکی که این قوس هلالی روی آن زده شده به اطاقک انتهای آن راه پیدا می کنیم .در طرفین این طاقناها در هر طرف یک غرفه دو طبقه وجود دارد که هر دو دارای طاقنماها و قوسهای جناغی هستند.
از انتهای دیوار غرفه ها در طبقه دوم دو در گاهی به اطاق پشت غرفه ها نورمی دهند.قوس این در گاهی ها نیز هلالی  هستند.در طرفین این غرفه ها نیز در هر طرف دو غرفه یک طبقه وجود دارد که در دیوار انتهای هر کدام از غرفه ها یک یا دو سراخ مستطیل شکل 20*10است که به طاقنمای غرفه نور می دهند.
در داخل ایوان بالای سر در کتیبه مربع شکل به ابعاد 1*1متر در وسط و داخل قاب ورودی در روی هر لچکی یک لوحه مستطیل به ابعاد25*60سانتیمتر نصب شده است.لوحه بزرگ وسطی و لوحه سمت راست از سنگ مرمر سفید و لوحه سمت چپ از سنگ خاکستری رنگ است.در طرفین ایوان دو سکو وجود دارد که هرکدام حدود یک متر از زمین ارتفاع دارند.
وضعیت داخلی

ورودی بنا در انتهای ایوان واقع شده که 315سانتیمتر عرض و حدود 5/4متر ارتفاع دارد.درب چوبی دولنگه کاروانسرا بوسیله  پاشنه گردهای سنگی در پایین و پاشنه گردهای قطور چوبی در بالا در وسط ورودی مستقر شده است.طاق ورودی اندکی از قوس آن بالاتر رفته و بصورت هلالی است.
بعد از ورودی به هشتی بنا می رسیم که بصورت مربع ساخته شده و از انتهای هر غرفه در گاهی کوتاه و بازی به اطاقهای پشت غرفه ها راه دارد ودر پای دیوارهای غرفه ها سکوهای پهن به ارتفاع تقریبا ً 80سانتیمتری از زمین قرار گرفته اند و از روی سکوهای شمالی غرفه هایدر گاهی های بلندی در طرفین وجود دارند که هر دو با تالارهای باریک به بام راه دارند در هر کدام 15ردیف پله وجود دارد و به بام کاروانسرا هدایت می شود تعبیه شده است . حیاط کاروانسرای مستطیل شکل و5/35*5/30طول و عرض دارد و 24اطاق بطور قرینه و به یک اندازه درا طرا ف حیاط وجود دارد.اندازه هر اطاق 80/2*80/3متر است.طول هر اطاق نیز ایوان کوچکی وجود دارد که اندازه آن 80/1*10/3متر است.
روبروی دروازه ورودی ایوان اصلی کاروانسرا قرار دارد که دارای 35/6*75/4متر طول و عرض و شامل دوطبقه ساختمان است.در هر گوشه و در سمت مقابل ورودی چهار ستون با هم تشکیل یک چهار طاقی را داده و سکوئی را در میان گرفته است.از هر گوشه سالن های اشترخانه ها به مشرق و غرب و شمال و جنوب به پشت غرفه ها کشیده شده اند.این سالن ها در طرفین دارای غرفه های باطاق جناغی هستند.در بعضی از قسمت ها از جمله دو جبهه شرقی و غربی وسط سالن ها با دیوار نازکی بسته شده است.در تمامی غرفه های موجود در این کاروانسرا روی سکوها ور تا دور ارتفاع یکنواختی مستقر بوده است.

قدمت

بر اساس اولین گزارش منتشر شده باستانشناسی ، این بنا به سال 1064هجری قمری توسط حاج محمد طالب فرزند حاج معین الدین محمد اصفهانی برسم سنت حسنه وقف ، بر بازماندگان راه احداث گردیده است در سال 1283هجری قمری توسط حاج علی تقی تاجر کاشانی مرمت گردیده وسپس به سال 1318توسط حاج محمد علی آقا فرزند حاج علی تقی کاشانی ترمیم گردیده است.


داشتن ایوان های قرینه در مقابل یکدیگر و غرفه ها و طاقنماهای جناقی این بنارا مربوط به دوران صفویه کرده است.از آثار باقیمانده این کاروانسرا آجرهای بزرگ آن است که احتمالاً متعلق به دوره ساسانی بوده ودر اوایل دوره اسلامی احتمالاً دوره عباسیان با مصالح آن کاروانسرای بزرگی در این منطقه ساخته اند ، آن را به زمان هارون الرشید نسبت می دهند.


منبع:

خانه فرهگ دانشجو



  • علی مزینانی
۱۸
ارديبهشت
۹۱
            به نام خدای شهیدان


چشمهای میشی براساس خاطرات مادر شهید محمد اسدی مزینانی

پدید آورنده : طیبه مزینانی

                     

چشمهای میشی            

می نشینیم کنار سینی بزرگ پر از برنج. شروع می کنم به پس و پیش کردن آنها. سنگریزه های کوچک بین برنجها را برمی دارم و می ریزم توی باغچه. ربابه می گوید: خاله، برای مراسم عروسی، برنج خریدین؟

- عموت چند کیسه خریده.

- خودتونو به زحمت انداختین. مثل همه ی مردم، آبگوشت می دادین!

- نه خاله جان! دوستای محمد، از شهر مییان! باید آبروداری کنیم!

- اگه محمد نیاد چی؟ همه ی زحمتامون به هدر میره!

- بیخود خودتو ناراحت نکن! به زور هم که شده، عروسیتونو می گیریم، بعد، هر جا خواست بره!

بلندبلند می خندیدیم. از پشت سر، صدای مردانه ای می گوید: خوب عروس و مادر شوهر نشستین و غیبت منو می کنین!

هر دو از جا میپریم و ...

                                      *****

علفها را می ریزیم گوشه ی طویله گاوها. به طرف علفها هجوم می آورند. در چوبی طویله، صدایی می کند. محمد، سرش را از لای در تو می آورد و می گوید: با من کاری نداری مادر؟ می گویم: کجا؟ می گوید: کردستان. فرمانده ام زنگ زده، باید زود برگردم. به طرفش میدوم ، رو به رویش میایستم و می گویم: پس عروسیت چی؟ می گوید: باشه یه وقت دیگه. می گویم: نه مادرجان! نمیبینی پونصد تا مهمون دعوت کردیم؟ نمیشه که بذاری و بری! امروز عید قربونه. می خوایم برا مجلست، گوسفند بکشیم! تا فردا که طوری نمیشه. صبر کن ... حرفم را قطع می کند و می گوید: باید برم مادر! باید برم! بچه ها منتظرن ... سرش را میاندازد پایین، راهش را می کشد و می رود ...

                                       *****

به مردمی که جلوی شرکت تعاونی صف کشیده اند، نزدیک می شوم و بلند سلام می کنم. چند نفر جوابم را میدهند، بقیه هم سرهایشان را به هم نزدیک می کنند و پچ پچ می کنند. یکی می پرسد: بی بی! چیزی لازم داری اومدی شرکت؟ می گویم: اومدم ببینم شکر آوردن یا نه؟ می گوید: نه نیاوردن. می گویم: حیف شد! می خواستم برا محمدم مربا درست کنم. چند روز دیگه بچه ام از جبهه برمی گرده!

کسی حرف نمیزند. خداحافظی می کنم و راهی خانه ی خواهرم می شوم. توی راه، چند نفر آشنا را می بینم. اما همین که چشمشان به من میافتد، سرشان را میاندازند پایین و راهشان را کج می کنند!

از توی کوچه، صدای هق هق گریه ی خواهرم را می شنوم. وارد حیاط خانه می شوم. او را می بینم که روی لبه ی سیمانی حوض، نشسته و لباس می شوید. می پرسم: چی شده که اینقدر داد و بیداد راه انداختی؟

تکانی می خورد، بلند می شود و می گوید: هیچی! می پرسد: از کجا میای؟ می گویم: رفته بودم شکر بخرم تا برای محمد مربا درست کنم! دوباره می زند زیر گریه. لباسی را که دستش است، رها می کند توی آب حوض و می گوید: دیگه منتظرش نباش، میگن محمد اسیر شده! زل می زنم به موجهای کوچک و بزرگی که روی آب، ایجاد می شوند.

                                      *****

مرد جلویم میایستد و می گوید:مادر! این ساک محمده! عملیات که تموم شد، ساکشو فرستادن عقب. حتی پلاکشو گذاشته بود تو ساک. یه دفعه گفتن باید بریم یه منطقه ی عملیاتی دیگه. محمد برامون حنا درست کرد و گذاشت کف دستمون. می گفت: از این عملیات، زنده بیرون نمی یایم. وصیتنامه هاتونو بنویسین ... می دونی مادرجان! حتّی اگه جنازه اش پیدا بشه، کسی نمی فهمه محمده یا یه نفر دیگه.

انگار توی سینه ام آتش روشن کرده اند. به دیوار سفید اتاق تکیه می دهم و آرام آرام روی زمین می نشینم. نفس عمیقی می کشم و می گویم: من که دیگه نای تکون خوردن ندرام. مادر جان! بیا ساکشو ...

                                      *****

روبه رویم می نشیند و زیپ ساک را باز می کند. کارت سبز رنگی را از روی لباسها بر می دارد. می پرسم: چیه مادر؟

می گوید: کارتِ اعزامشه! می گویم: توش چی نوشته؟ می گوید: مشخصاتشو: گروه خون B+، رنگ مو: مشکی، رنگ چشم: میشی، قد: 185، وزن :... می گویم: بسه مادر! دیگه نخون که دلم آتیش گرفت.

از توی کیسه، لیوانی پر از برنج بیرون می آورم و با خودم زمزمه می کنم: اینم برا محمدم که اگه یه وقت، نصفه شب رسید، گرسنه نمونه و یه چیزی برا خوردن داشته باشه!

                                       *****

نگاهی به دخترم می اندازم. کاغذهای رنگی را یکی یکی می گذارد روی فرش و نگاهشان می کند . می پرسم: اینارو برا چی خریدی؟

می گوید: برا داداش محمدم خریدم. میخوام همین که خبر آزادیش رسید، خونه رو براش تزئین کنم! می گویم: حواست باشه توی اون شلوغی ها، یادمون نره براش گل بخریم! می گوید: چشم! می گویم: صدای رادیو رو بلند کن. شاید اسمشو اعلام کنن! دست دراز می کند و پیچ کنار رادیو را می چرخاند. گوینده ی رادیو می گوید: امروز، آخرین دسته از آزادگان سرافرازِ میهن اسلامیمان به وطن باز می گردند. داد میزنم: زیادترش کن!

و میدوم سمت رادیو و پیچ آن را تا آخرین حد، می چرخانم. صدای گوینده ی رادیو، تمام خانه را پر م یکند: اسامی این عزیزان بدین شرح است: علی امیری، محمد امجدی، اکبر احمدی...

نفس، توی سینه ام حبس شده است. منتظرم اسم محمدمان را بگوید و بزنم زیر گریه. با خودم می گویم: الان میگه! این یکی، دیگه خودشه!

امّا...

به دخترم نگاه می کنم. می گویم: اسم بچّهمو نگفت!

صورتش قرمز می شود. می گوید: مردم میگن محمد شهید شده، امروز و فردا جنازه شو مییارن... میزنم زیر گریه؛ بلند بلند.

                                      *****

تابوت را جلوی پاهایم می گذارند. می گویند: بیا باهاش خداحافظی کن!

می گویم: پونزده سال پیش ازش خداحافظی کردم... می گویند: نمیخوای ببینیش؟ می گویم: چشمای میشی بچّهمو ببینم یا موهای سیاهشو؟ وقتی می رفت، قد و بالاش مثل رستم دستان بود، اما الان ...

                                      *****


برگی اززندگینامه شهید  محمداسدی مزینانی

محمد اسدی مزینانی فرزندحاج علی درسال1342ه.ش درمزینان سبزواربه دنیا آمد . شخصیت معنوی اودر دامان والدینی  شکل گرفت که سراسر زندگیشان برای رضای خداوند و شرکت درمجالس مذهبی بوده ومی باشد. پدرمحمد انسانی خوش برخورد و خوش صحبتی است که علی رغم زحمات طاقت فرسایش درکشاورزی هیچگاه لبخند ازلبانش محو نمی شود او از طرف مادری وابسته سلسله جلیله سادات است ومادری نمونه وبه شدت معتقد داشت که کراماتش همیشه درذهن فرزندان ونوه هایش متبادراست.محمد خوش خلقی ومهربانی را از والدین وجده اش به ارث برده بود.

مادرمحمد زنی مهربان، زحمتکش ومذهبی است که درعشق به فرزندوعلاقه به آنها زبانزد است اما به هنگام خبرشهادت پسرارشدش چنان  صبروشکیبایی زینب وارازخود نشان داد که دیگران را به حیرت واداشت.

 محمد درچنین خانواده ای رشدکرد.وباهمین اعتقادپس ازسپری کردن دوران تحصیلی ابتدایی وراهنمایی واردسپاه پاسداران شد وداوطلبانه ب عازم میادین نبردشد.

تازه داماد بود و دخترخاله اش را برای نامزدانتخاب  کرده بود ولی جبهه راترجیح دادوبه منطقه جنگی رفت ودرآخرین روز ازآبان هزاروسیصدوشصت ودو،درمنطقه پنجوین به فیض شهادت نائل آمد ولی پیکرمطهرش پس ازده سال توسط گروه تفحص کشف وپس ازتشییع درسبزوار درزادگاهش مزینان ودربهشت حضرت علی (ع) به خاک سپرده شد.

                                      *****

سفارش شهید محمد اسدی مزینانی:

برادرانم بدانید که من آگاهانه دراین راه قدم برداشتم،چرا که خون شهیدان ازصدر اسلام تا کنون صدا می زنند که برای چه نشسته اید؟

اکنون انقلاب اسلامی به پیش می رود تا اسلام را در سراسر جهان گسترش دهد

 

 نوشته شد به قلم :علی مزینانی عسکری                                                         

                   تهران اردیبهشت 1391هش


منبع:

*مرکزکامپیوتری تحقیات علوم اسلامی-پایگاه حوزه

*کتاب مزینان،عشق آبادی کوچک.نوشته احمدباقری مزینانی

 

  • علی مزینانی
۱۸
ارديبهشت
۹۱
سئوال مردم مزینان

آقایان مسئول دراستانداری خراسان رضوی، مجتمع فرهنگی دکترشریعتی چی شد؟!!

اختصاص 770 میلیون ریال برای تکمیل مجتمع فرهنگی مزینان


مسئول دفتر فنی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی از اختصاص 770 میلیون ریال اعتبار برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری دکتر شریعتی روستای مزینان خبر داد.

مهندس حاتمی در بازدید از این مجتمع که با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سبزوار و بخشدار داورزن و اعضای شورای اسلامی روستای مزینان صورت گرفت گفت : تکمیل و  بهره برداری از  این پروژه  یکی از اهداف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی است

وی با اشاره به گذشت بیش از 11 سال از آغاز این پروژه تصریح کرد : متاسفانه اعتبارات اختصاصی سالانه این پروژه بیشتر صرف نگهداری و ترمیم برخی قسمتهای در حال تخریب می گردد.

وی اختصاص 600 میلیون ریال اعتبار طی سال گذشته را خاطر نشان کرد و گفت : از این مبلغ پس از کسر کسورات قانونی تنها 270 میلیون ریال آن  جذب گریده است .

مسئول دفتر فنی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: با احتساب  این اعتبار که از محل اعتبارات دولتی سال 89 است و با اختصاص 500 میلیون ریال از محل اعتبارات  سال 90 این رقم به مبلغ 770 میلیون ریال خواهد رسید .

وی اولویت اول این پروژه را  تکمیل واحدهای تجاری و نمای این بنا دانست و گفت : بخشداری داورزن و شورای اسلامی روستای مزینان بایستی بعد از تکمیل این اقدامات نسبت به تحویل واحدهای تجاری برای استفاده اقدام نماید .

وی اظهار امیدواری کرد تحویل واحدهای تجاری و استفاده بهینه از ان باعث ایجادرغبت  در مسئولان استانی برای تکمیل مابقی این مجتمع گردد .

مهندس حاتمی به انتخاب پیمانکار طرح برای شروع پروژه اشاره کرد و گفت : خوشبختانه این شرکت ظرف هفته آینده مقدمات کار خود را آغاز خواهد کرد

این مسئول خرید امتیازات مربوط به اشتراکات آب ، برق ، گاز برای این واحدهای تجاری را خاطر نشان کرد و گفت : با تکمیل این واحدها این اشتراکات نیز واگذار خواهد شد .

بخشدار داورزن نیز در این بازدید طولانی شدن این پروژه را به صلاح ندانست و گفت : متاسفانه کم کاری برخی مسئولان پیشین به حساب مسئولان حال حاضر گذاشته می شود.

عباس شم آبادی گذشت بیش از 11 سال از آغاز این پروژه را خاطر نشان کرد و گفت : اداره آموزش و پرورش منطقه داورزن نیز با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی آمادگی خود را جهت تکمیل این پروژه اعلام کرده بودند.

وی به قول مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص اختصاص اعتبار ملی به این پروژه را یادآور شد و گفت : نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری سبزوار نیز قول اعتبار اختصاصی برای این پروژه را  داده اند.

عضو شورای اسلامی روستای مزینان با اشاره به اعتبارات قطره چکانی این پروژه گفت : متاسفانه بیشتر این اعتبارات صرف مرمت و نگهداری بنای قبلی می گردد.

حسن مزینانی در عین حال گفت : شورای اسلامی روستای مزینان و دهیاری این روستا آمادگی دارد تا اجرای فضای سبز و ورودی این مجتمع فرهنگی هنری را برعهده گیرد

این پروژه دارای ساختمان کتابخانه، آمفی تئاتر، فضاهای سبز، آب نما، سالن اجتماعات و رستوران می باشد گفتنی است  بیش از ۱۰ سال از آغاز ساخت مجتمع فرهنگی هنری دکتر علی شریعتی در محل زادگاهش روستای مزینان می گذرد و این بنا با وسعتی بیش از ۳هزار هکتار بدون استفاده رها شده بود .این بنا که هم اکنون نزدیک به ۳۰ درصد عملیات ساختمانی آن انجام شده است در دوره اول دولت هفتم ساخت آن آغاز و پس از اقداماتی رها شد و هم اکنون بدون استفاده و به صورت یک خرابه تاریخی درآمده است.
منبع: وبلاگ داورزن

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ سه شنبه ۱۱ مرداد
کدخبر:3063منبع:تاریخ انتشار:۱۳۹۰ یازدهم مردادلینک خبر: http://www.www.sabzevartoday.ir/Pages/News-3063.html

*شاهدان کویر: ازانتشاراین خبرکه حدودیک سال می گذرد هنوز هم اقدامی برای تکمیل پروژه نشده. اماصبرمازیاد است شایدنسل دوم ،سوم، چهارم ویا... تکمیل آن راببینند!!!!!!!
  • علی مزینانی
۱۸
ارديبهشت
۹۱
مزینان

موقعیت و تاریخچه
روستای مزینان از توابع دهستان مزینان، بخش داورزن شهرستان سبزوار، با مختصات جغرافیایی 56 درجه و 49 دقیقه طول شرقی و 36 درجه و 18 دقیقه عرض شمالی، در 9 کیلومتری جنوب غربی شهر داورزن و در 295 کیلومتری شهر مشهد قرار دارد. این روستا با ارتفاع 810 متر از سطح دریا و اقلیم نیمه بیابانی، تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد دارد.
این روستا از شمال غربی به روستای بهمن آباد، از جنوب به روستای غنی آباد و از شرق به ارتفاعات پیرامون محدود می‌شود.
قدمت روستای مزینان به دوره‌های قبل از اسلام می‌رسد. محوطه باستانی، مسجد جامع و کاروانسرا، در داخل روستا و همچنین بافت قدیمی روستا نشانگر تاریخ کهن آن است.
ریشه کلمه مزینان، مزن و مزنا است. در زبان کردی، «مزن» به معنای دانشمند و «مزنا» به معنای جایگاه دانشمندان است و از این رو، لغت مزینان به معنای جایگاه دانشمندان ترجمه شده است.
مردم روستای مزینان به زبان فارسی سخن می‌گویند، مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند.
الگوی معیشت و سکونت
براساس نتایج سرشماری سال 1375، روستای مزینان 1794 نفر جمعیت داشته است که سال 1385، به حدود 1835 نفر افزایش یافته است.
درآمد اکثر مردم روستای مزینان از فعالیت‌های زراعی و دامداری تأمین می‌شود. گروهی از مردم در امور خدماتی و صنایع دستی فعالیت دارند. محصولات عمده زراعی روستا، شامل گندم، جو، یونجه، کنجد، پنبه، زیره، فلفل، چغندرقند و هندوانه است. دامداری و پرورش گاو و گوسفند در روستا رونق دارد. شیر، پنیر، روغن حیوانی و ماست مهمترین فرآورده‌های دامی این روستاست. گروهی از زنان روستای مزینان، همراه با فعالیت‌های زراعی و دامداری به تولید صنایع دستی مانند قالی‌بافی و فردبافی نیز می‌پردازند.
روستای قدیمی مزینان در دشت استقرار یافته و بافت مسکونی متمرکزی دارد. منظره خانه‌های روستا با سقف‌های مسطح و دیوارهای گلی با محیط طبیعی پیرامون روستا پیوستگی یافته است.
مصالح به کار رفته در ساخت بناهای قدیمی شامل گل، سنگ، خشت و چوب است. در ساخت خانه‌های جدید از مصالح سیمان، گچ، تیرآهن و مانند آن نیز استفاده می‌شود.
جاذبه‌های گردشگری
چشم‌انداز باغ و گندم‌زارهای روستای مزینان به خصوص در فصول بهار و تابستان از زیباترین جاذبه‌های طبیعی روستا است. حرکت مواج خوشه‌های طلایی گندم در فصل برداشت، بینندگان را مسحور می‌کند.
برخی از جاذبه‌های روستای مزینان عبارتند از:
مسجد جامع روستا: این مسجد که در عهد سلجوقیان یا دیلیمیان ساخته شده است، دارای شناسنامه ثبتی از سازمان میراث فرهنگی است و از ابنیه بسیار قدیمی روستاست.
تپه و محوطه باستانی: این تپه و محوطه، در داخل روستا قرار دارد و هنوز کاوشی در آن صورت نگرفته است.
کاروانسرای مزینان: این کاروانسرا، در دورة صفویه و در داخل روستا ساخته شده است. مصالح به کار رفته در آن شامل آجر، ساروج و ملاط است.
یخچال‌های موجود در روستا: از این یخچال‌ها، برای ذخیره و تأمین یخ مورد نیاز، در فصل تابستان استفاده می‌شده است. این یخچال‌ها، سقف گنبدی دارند و از مصالح خشت و آجر ساخته شده‌اند. یخچال‌های روستا، در عمق زمین احداث شده‌اند و قسمت گنبدی شکل آن‌ها، بر روی زمین قرار دارد.
امام‌زاده روستا: امام‌زاده، مزینان مورد احترام مردم روستای مزینان است و مراسم مذهبی مردم در جوار آن برگزار می‌شود.
مدرسه شریعتمدار: این مدرسه قدیمی و تاریخی در داخل روستا قرار دارد.
مردم روستای مزینان در اعیاد ملی و مذهبی نوروز، قربان، غدیر و فطر به جشن و سرور و در ایام محرم و وفات و شهادت ائمه به عزاداری می‌پردازند.
عزاداری در ایام محرم و صفر، با آئین خاصی برگزار می‌شود.
مراسم سالگرد شهادت دکتر علی شریعتی جامعه‌شناس و از متفکرین اسلام سیاسی، هر سال در روستای مزینان برگزار می‌شود.
از بازی‌های رایج در میان مردم روستای مزینان می‌توان به گوی و راه، قایم باشک، هفت سنگ، عمو زنجیرباف، طناب بازی، طناب کشی، گیلی گیلی و گرگم و گله می‌برم اشاره کرد.
مردم روستای مزینان در عروسی و جشن‌ها، با خواندن نغمه‌ها و ترانه‌های محلی، که با ساز و دهل همراهی می‌شود، به رقص و پایکوبی می‌پردازند.
پوشاک اغلب مردان روستا کت و شلوار است. برخی از آن‌ها از کلاه و نیم‌تنه (جلیقه) استفاده می‌کنند.
زنان روستا، به خصوص کهنسالان و میانسالان از لباس محلی نیز استفاده می‌کنند.
قالی‌بافی و فردبافی صنایع دستی مردم روستای مزینان است.
معروف‌ترین سوغات محلی روستای مزینان شامل قالی، نان خراسانی، ادویه‌جات و فلفل است.
از انواع غذاهای محلی روستای مزینان می‌توان به ماست جوش، گوجه جوش، دانه جوش، کمه جوش، قورمه جوش، انواع اشکنه و نان محلی اشاره کرد.
دسترسی: روستای مزینان از طریق شهر داورزن در مسیر جاده اصلی شاهرود - سبزوار، با جاده‌ای آسفالت قابل دسترسی است.

منبع:
سایت تخصصی سازمان گردشگری

*دراین مطلب بعضی ازاطلاعات درباره بازیهای محلی وغذاها صحیح نمی باشد.(مزینانی)
  • علی مزینانی
۱۸
ارديبهشت
۹۱


زنده یاد دکتر علی شریعتی مطلبی در باره طرز تفکر همولایتی های خودش در زمانی که ایشان در فرانسه تحصیل می کردند دارد که برای ما مردم فراهان و مسئولین این شهرستان بسیار آموزنده است .

در ابتدا باید عرض کنم که آدم هایی که در محیط های بسته زندگی می کنند و مهاجر نیستند جهان و جهان بینی شان در حد همان محیط بسته است و معمولا تصوری غلط در باره جهان پیرا مو نیشان دارند .

هرچه محیط بسته تر باشد تفکرات مردم هم  به همان نسبت بسته هستند.

اما داستان دکتر شریعتی و مردم مزینان از این قرار است که  ایشان مدتی برای  تحصیلات به فرانسه می رود و در بازگشت سری به روستای خود در مزینان می زند . و مردمی که تحصیلکردهایشان فقط پاریس را در نقشه جغرافیایی جهان دیده بودند از دکتر درباره فرانسه و پاریس می پریسدند . صحبت های دکتر را عمو ما" نمی فهمیدند و نمی توانستند ارزیابی درستی از فرانسه 45 سال قبل داشته باشند زیرا در آن دوران وسایل ارتباطی در حد امروز نبودنه رادیویی ، نه تلویزیونی ، نه اینتر نتی ونه ماهواره ای  و مردم معمولا" اطلا عاتشان در باره خارج فقط منحصر به کتاب بود و نقل و قول ها .

دکتر می گوید هرچه که من به مردم در باره شانزه لیزه و شبهای پاریس تو ضیح دادم متو جه نشدند ودر آ خر هم یکنفر از اهالی مزینان از من پرسید که دکتر علی  آیا در فرانسه هم دوغی  هست که به خوش مزگی دوغ مزینان باشد ؟؟؟

منبع؛

وبلاگ؛فراهان آنلاین

  • علی مزینانی
۱۷
ارديبهشت
۹۱
شورای اسلامی ودهیاری مزینان به نیابت از شهروندان مزینانی طی درخواستی کتبی به دکتراحمدی نژاد رئیس جمهوراسلامی ایران خواستاردستورایشان برای تبدیل این روستا به شهرشدند.


به گزارش شاهدان کویر؛ دکترمحمود احمدی نژادرئیس جمهور اسلامی ایران، درپاسخ به این درخواست به حق مردم مزینان ، به وزیرکشوردستوررسیدگی دادند.درمتن نامه درخواست دهیاری ودستوررئیس جمهور ،چنین آمده است:

جناب آقای دکتراحمدی نژاد رئیس جمهورمحترم جمهوری اسلامی ایران

باعرض سلام وادب

احتراما ،مزینان زادگاه اندیشمندان بزرگی همچون خاندان محترم شریعتی به ویژه متفکراندیشمند  دکتر علی شریعتی با مردم روشن بین و انقلابی که 56 شهید تقدیم اسلام وانقلاب نموده اند و دهها ایثارگردارد که یادگاران هشت سال دفاع مقدس می باشد. باسوابق درخشان علمی وفرهنگی و قدمت چندهزارساله کهن تاریخی که باعث به ثبت رساندن تمام وکمال روستا را درآثار ملی داشته است دارای دههااثرتاریخی،فرهنگی واجتماعی که اسناد آن درسازمان مربوطه موجوداست سالهاست بحث شهرشدن مزینان در وزارت محترم کشورموجود است حتی قبل از دولت خدمتگزار حضرتعالی قرار بود توسط استاندار وقت شهریت مزینان اعلام واین امتیازتقدیم خانواده های معظّم شاهدشود ولی نشد.اخیرا نیز بحث آن بین مسئولان زیربط ونمایندگان محترم سبزوارمطرح ولی تاکنون نیزمسکوت مانده گویا عالمی خواهد ازاین عالم بدر، ونمی شود مگر بادستور قاطعانه دولت عدالت محور حضرتعالی در سایه عنایت حضرت بقیـه الله الاعظم (عج).امیدآنکه برمردم خستگی ناپذیر این روستا رحمت نموده بادست کریمانه خود این امتیاز ارزشمند رابه خانواده معززشاهد مرحمت فرملئید.

                                         با تشکر

                   شورای محترم اسلامی ودهیاری مزینان


گیرندگان رونوشت:

1- جناب آقای نجار وزیر محترم کشور

2- جناب آقای دکترصلاحی استاندار محترم خراسان رضوی

3- جناب آقای شعبانی معاونت محترم استانداروفرماندار شهرستان سبزوار

4- جناب آقای دکترمحسنی نماینده محترم مردم شهرستان سبزوار در مجلس شورای اسلامی

5- جناب آقای بروغنی نماینده محترم مردم شهرستان سبزوار در مجلس شورای اسلامی

6- جناب آقای شم آبادی بخشدارمحترم بخش داورزن

               

دستور رئیس جمهورمحترم اسلامی ایران:

بسمه تعالی

جناب آقای نجار وزیر محترم کشور

خواهشمند است دستور فرمایید بانظر مساعد مورد رسیدگی قرارداده و اقدام لازم رابعمل آورید

2/2 /1391 احمدی نژاد



  • علی مزینانی
۱۶
ارديبهشت
۹۱

مراسم بزرگداشت پدرسه شهید ومادریک شهیددرمهدیه مزینانیهای مقیم مرکزروزجمعه پانزدهم اردیبهشت برگزارشد.

به گزارش شاهدان کویر؛دراین مراسم که به مناسبت درگذشت حاج میرزا احمدحسینی مزینانی پدر بزرگوار سه شهیدو مرحومه خدیجه محمدی مادرشهیدحسن صانعی برگزارشدحجت الاسلام بی آزارتهرانی ازاساتید برجسته حوزه علمیه قم درمقام شهیدگفت:شهدای ماهرکدامشان دائره المعارف معرفتند...آنها فهمیدند که کاردنیا هیچ است لذاازدیگران سبقت گرفتند ودرراه خدا و رسیدن به اوذوب شدند.حقیقت عصرماشهدابودندکه به خداباوری رسیدند.

ایشان درباره مقام والدین شهدااظهارداشت:مهمترین امتحان ،امتحان اولاد است وسخت ترین داغ مصیبت ازدست دادن اولاداست ولی خداوند درقلب ودل پدرومادرشهدا صبرقرارداده است این پدرومادران شهداباقربانی نمودن فرزندانشان درمقام ابراهیم قراردارند .پدری که دو فرزند فرزندش شهیدشده وقتی پیکرمطهرسومین شهیدش راتشییع می کنندفریادمی زند:این گل پرپر ازکجاآمده ازسفرکرببلا آمده ؛یقین مقامش ابراهیمی است.

درادامه این مراسم که باحضور شهروندان مزینانی وبسیجیان منطقه مشیریه برگزارشدلوح یادبود معاون رئس جمهور و مسئول بنیادشهیدوایثارگران به خانواده شهیدان حسینی مزینانی اهداشدودرخاتمه مداحان اهلبیت به ذکرمصیبت ونوحه خوانی پرداختند.

مرحوم حاج میزرا احمدحسینی مزینانی دارنده مدال ملی ایثار ورزمنده پیشکسوت دفاع مقدس ، پدرشهیدان سیدمحمد،سیدحسین وسیدحسن درایام فاطمیه وهمزمان باسالروزشهادت حضرت زهرا(س)درسن87سالگی به سوی خداپرکشید و همجوارفرزندان شهیدش شد.



  • علی مزینانی
۱۶
ارديبهشت
۹۱
درمراسم بزرگداشت مرحوم حاج میرزااحمدحسینی مزینانی پدرسه شهیددوران دفاع مقدس که روز جمعه پانزدهم اردیبهشت ماه درمهدیه مزینانیهای مقیم مرکز ،برگزارشدلوح یادبود مسئول بنیاد شهید وایثارگران به خانواده آن مرحوم اهداشد.

به گزارش شاهدان کویر؛درمتن پیام مهندس مسعودزریبافان معاون رئیس جمهور و مسئول بنیاد شهید و ایثارگران خطاب به خانواده شهیدان حسینی مزینانی آمده است:

                            انالله واناالیه راجعون

همزمان با ایام شهادت بزرگ بانوی عالم حضرت فاطمه زهرا(س) رزمنده ی فداکار دفاع مقدس مرحوم حاج میرزا احمد حسینی مزینانی پدر بزرگوار شهیدان سرافرازسید محمد ،سید حسن و سید حسین حسینی مزینانی سبکبال پر گشود و به سوی معبود خود شتافت و به روح این سفر کرده و ارواح تابناک فرزندان شهیدش درود می فرستیم .
پدری که خالصانه برای رضایت حضرت حق از عزیزترین سرمایه های خویش گذشت تا روح قدسی آن طائران ملکوت حافظ و پاسدار نظام و میهن اسلامی مان باشد.
اینجانب به نمایندگی از جامعه ایثارگری ضمن عرض تسلیت به امام زمان(عج) و نایب برحق ایشان مقام معظم رهبری (مدظله العالی)و امت شهید پرور و حزب الله و همدردی با شما خانواده محترم، از خداوند متعال علو درجات برای آن عزیز سفر کرده و صبر جمیل برای بازماندگان مسئلت می نمایم. به یقین روح بلند آن مرحوم در بالاترین مراتب بارگاه قدسی با سالار و سرورو شهیدان محشور و همجوار خواهد گردید انشاء الله.

         معاون رئیس جمهوری وخادم خانواده  معظم شهداوایثارگران

                                     مسعود زریبافان

  • علی مزینانی
۱۴
ارديبهشت
۹۱
فرهنگی - ایثار و شهادت
شماره : 13910214000636
91/02/14 - 15:18
توسط سپاه محمد رسول‌الله (ص)
مراسم بزرگداشت پدر ۳ شهید برگزار می شود

خبرگزاری فارس: مراسم بزرگداشت پدر شهیدان «حسینی مزینانی» و مادر شهید «حسن صانعی مزینانی» جمعه ۱۵ اردیبهشت در مهدیه مزینانی‌های تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت پدر شهیدان «حسینی مزینانی» و مادر شهید «حسن صانعی مزینانی» جمعه 15 اردیبهشت در مهدیه مزینانی‌های مقیم مرکز، برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، مرحوم «سید احمد حسینی مزینانی» دریافت کننده مدال ایثار و از رزمندگان دفاع مقدس بود که در اثر بیماری ریوی و کهولت، در سن 87 سالگی به رحمت خدا رفت و پس از تشییع در شهرستان سبزوار در جوار سه فرزند شهیدش: سیدحسن، سیدحسین و سیدمحمد حسینی در زادگاهش مزینان به خاک سپرده شد.

همچنین، مادر شهید «حسن صانعی مزینانی» نیز در هفته جاری دعوت حق را لبیگ گفت و پس از تشییع در سبزوار، در روستای مزینان به خاک سپرده شد.

این گزارش می‌افزاید: مرحوم «سیداحمد حسینی مزینانی» در سال‌های دفاع مقدس بارها به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و تا پایان عمر بسیجی باقی ماند. او مدافع راستین ولایت بود و چفیه را به عنوان نماد بسیجی و به اقتدای مولا و مرادش امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بردوش داشت. این اسوء صبر و مقاومت در سال 85 از دست رئیس جمهور اسلامی ایران مدال ملی‌ ایثار دریافت کرد.

مادر شهید صانعی مزینانی، در تشییع جنازه پسرش سخنرانی کرد و گفت: چهار فرزند دیگر دارم که آماده شهادتند.

شهید سیدمحمد حسینی در سال 61 و شهیدان سیدحسین و سیدحسن حسینی و حسن صانعی در سال 64 به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مراسم بزرگداشت این پدر 3شهید با سخنرانی حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی است و علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند ساعت 16 جمعه پانزدهم اردیبهشت به نشانی: تهران، میدان شهدا، خیابان پیروزی، کوچه کلینی، مهدیه شرق تهران مزینانی‌های مقیم مرکز مراجعه کنند.

  • علی مزینانی
۱۴
ارديبهشت
۹۱
         مراسم بزرگداشت پدرسه شهید
                         

 مراسم بزرگداشت پدرشهیدان حسینی مزینانی ومادر شهیدحسن صانعی مزینانی؛ روزجمعه ساعت  شانزده در مهدیه مزینانی های مقیم مرکز واقع درخیابان پیروزی کوچه کلینی برگزار می شود.

   مرحوم سیداحمد حسینی مزینانی دریافت کننده مدال ایثار واز رزمندگان  دفاع مقدس می باشد که در اثر بیماری ریوی وکهولت، درسن87سالگی به رحمت خدارفت وپس ازتشییع درشهرستان سبزوار درجوارسه فرزندشهیدش؛ سیدحسن ،سیدحسین وسیدمحمدحسینی درزادگاهش مزینان به خاک سپرده شد.

مادرشهیدحسن صانعی مزینانی نیزدرهفته جاری دعوت حق رالبیک گفت وپس ازتشییع درسبزوار،درروستای مزینان به خاک سپرده شد.

مرحوم سیداحمدحسینی مزینانی درسالهای دفاع مقدس بارها به جبهه های نبردحق علیه باطل اعزام شدوتاپایان عمربسیجی باقی ماند. اومدافع راستین ولایت بودوچفیه رابه عنوان نمادبسیجی و به اقتدای مولا ومرادش امام خامنه ای (مدظله العالی) بردوش داشت. این اسوه صبرومقاومت درسال85ازدست رئیس جمهوری اسلامی ایران مدال ملی ایثاردریافت کرد.

مادرشهیدصانعی مزینانی ،درتشییع جنازه پسرش سخنرانی کردوگفت:چهارفرزنددیگردارم که آماده شهادتند.

شهیدسیدمحمدحسینی درسال61وشهیدان سیدحسین وسیدحسن حسینی وحسن صانعی درسال 64 به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

  • علی مزینانی
۱۱
ارديبهشت
۹۱

همایش شهروندان سبزواری مقیم مرکز درتالارامیران منطقه تهران پارس روزیکشنبه دهم اردیبهشت ماه نودویک برگزارشد.

به گزارش شاهدان کویر؛دراین همایش که به منظورگرامیداشت روزکارگر برگزارگردیدجمعی ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی وکاندیداهای راه یافته به دوردوم انتخابات وروسای خانه کارگرحضورداشتند وآقایان علی مطهری ،علی رضامحجوب،دکترحسن غفوری فرد،دکترمحمد رضاراه چمنی ،حجت الاسلام عسکری،مصطفی کواکبیان وسرکارخانم سهیلاجلودارزاده سخنرانی کردند.

درادامه برنامه های متنوعی ازجمله موسیقی وشعرخوانی توسط هنرمندان صغاحب نام کشوری اجراشد

دراین همایش جمعی ازمزینانیهای مقیم مرکزبه نمایندگی ازشهروندان پایتخت نشین شرکت کردند.


  • علی مزینانی
۱۰
ارديبهشت
۹۱
مراسم بزرگداشت سالروزشهادت شهیدمرتضی مطهری درسپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ برگزارشد
به گزارش شاهدان کویر؛دراین مراسم حجت الاسلام عبدالعلی گواهی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه تهران بزرگ ضمن عرض خیرمقدم، همگان رابه مطالعه آثارارزشمندشهیدمطهری توصیه کرد.
درادامه ازمربیان ومتربیان عقیدتی سپاه محمدرسول الله(ص)تقدیربه عمل آمد.
همچنین جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران نیزدرباره استاد شهید مطهری سخنرانی نمودکه گوشه هایی ازآن به نقل ازایرناتقدیم می شود

  • علی مزینانی
۰۶
ارديبهشت
۹۱
درسالروزشهادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س)مادربزرگوارشهیدحسن صانعی مزینانی به پسرشهیدش پیوست.

                 

  بانوخدیجه محمدی پس ازتحمل یک دوره بیماری سخت عاقبت درسحرگاه ششم اردیبهشت نودویک درشهرسبزوار دعوت حق رالبیک گفت .

این مادرمقاوم وبردباردرشهادت فرزندش حسن صانعی که درعملیات والفجرهشت به شهادت رسید در گلزار شهدای مزینان وسویزسخنرانی کردوگفت :حسن اگررفت چهارفرزنددیگردارم که آماده شهادت می باشند.

مراسم تشییع جنازه مرحومه خدیجه محمدی مزینانی روزپنجشنبه درسبزوارومزینان برگزارمی شود.

                                                 روحش شاد

  • علی مزینانی
۰۵
ارديبهشت
۹۱

                                  به نام خدای شهیدان

                                 عضورسمی دوهیئت

                                    

          همیشه یه لبخندشیرین روی لبانش خودنمایی می کردطوری که دراولین نگاه مجذوبش می شدی . گاهی وقتهاباخودم فکرمی کردم که اواصلا ناراحت نمی شه حتی دربدترین شرایط.هیچ وقت برای هیچ کاری قسم نمی خورد اگرنکته ای نیازبه تاکیدداشت فقط می گفت : جداً.به همین خاطردرنزددوستانش به رضا جداً معروف بود.

ازنوجوانی به والیبال علاقه شدید داشت ودربسیاری ازمسابقات محلی ومنطقه ای ازنفرات ثابت تیم مزینان بود. باهراسپکی که می زدحتی پیرمردان برایش کف می زدند.

ماه محرم که می شدغلامرضا کاروکاسبی رادرتهران رهامی کردوراهی زادگاهش مزینان می شد. کسی نمی دونست که اوعضوکدام هیئته ،چون هم درهیئت زنجیرزنان علی اکبری اسم می نوشت وهم درهیئت سینه زنی ابوالفضلی(ع). می گفت:دوست دارم اسمم همیشه درطومارعزاداران شهدای کربلا باشد.

پس ازشهادتش همچنان اسم اودرلیست هردوهیئت نوشته می شودوجوانان عزاداریادش راگرامی می دارندو هیئت امناء هردوهیئت برای مادرش غذای سهمیه اورامی فرستند.

                                       *****

آخرین بارکه به مرخصی آمد یه جوردیگه بود.برادرزاده هاوخواهرزاده هارابغل می کردومی بوسید البته همیشه با بچه های فامیل رفیق بودوباآنها شوخی  می کردوبرایشان هله هوله می خرید.بچه هاهم اون روخیلی دوست داشتندانتظارمی کشیدند که اوبه مرخصی بیاد. ولی این بارفرق می کردگاهی توی حرفاش ازدیگران حلالیت می طلبید. 

 بعدازچندروز استراحت به مشهدآمد.حاج آقاوقتی برخورداورادیدبه شوخی بهش گفت: عموجان بوی شهادت می دی ها مواظب خودت باش !

تبسمی کردوگفت:آره حاج عمو می دونم این سفرآخره که اومدم پیش شما. سپس باانگشت اشاره اش وسط پیشانیش رانشان دادوگفت :یه گلوله میادوبه همین جا می خوره وشهیدمی شم.واسه همین اومدم حلالیت بگیرم وخداحافظی بکنم.

 من ازاین قضیه خبرنداشتم ولی حاجی می ره جنازه رومی بینه وبعدها برایم تعریف کرد که دقیقا شب عملیات تیردشمن به همان جایی که رضاگفته بوداصابت می کنه وبه شهادت می رسه.

                                       *****

عموکربلایی محمدتقی خیلی به غلامرضاعلاقه داشت اوهم همین طوربودرابطه اشان یک نوع رفاقت بودتا پدر و فرزندی. البته رضاخیلی مودب بودبه والدینش احترام می گذاشت.وقتی به دلیل مشکلات مالی مجبورشددرس را رها کندوبه تهران برودهرموقع فصل درومی شدکارش راول می کردوبه کمک پدرمی شتافت.

ازروزی که غلامرضابه شهادت رسیدعموحاج محمدتقی ،دیگرآن شادابی قبلی رانداشت هرروزشکسته تر وپیرترمی شد وهمانطورکه خودش موقع دیدن جنازه پسرش گفته بودکه کمرم شکست .خمیده ترشدوبعدازگذشت چندماهی به دیدارپسرش رفت ودرکناراوبرای همیشه آرام گرفت.

                                       *****

برگی اززندگینامه شهیدغلامرضامزینانی (عسکری)؛

درسال 1343ه.ش درخانواده ای متدین ومذهبی وکشاورز،ازتبارکویرنشینان مزینان، کودکی به دنیا آمدکه پدرش محمدتقی اورابه عشق خادمی حرم مطهرامام رضا(ع)مفتخربه غلامی ارباب خراسانی ها نمود ونام غلامرضارابرایش انتخاب کرد..

غلامرضا تحصیلات ابتدایی وراهنمایی رادرمزینان سپری کردوبرای کمک به پدردرتامین هزینه های سخت زندگی درس رارهاکردوعازم دیارغربت شدوبه کاربنایی ومیوه فروشی درتهران مشغول شدولی درهرزمان که خانواده برای برداشت محصول کشاورزی نیاز به اوداشتندکار رادرپایتخت رها می کردوبه امدادپدرمی شتافت.

خلق خوش و برخورد مهربانانه و سیمای شاداب غلامرضا موجب شده بودکه اودربین دوستان ازمحبوبیت خاصی برخوردار باشد وچون درهیچ کاری که درست یانادرست بود قسم نمی خوردوازواژه  جداً استفاده می کردمعروف به رضاجداً بود.عاشق ورزش والیبال بودویکی ازافرادثابت تیم مزینان به شمارمی آمدکه درایام تعطیلی عید نوروز درسبزواروحومه مزینان مسابقه می دادند.

محرم هرسال  مزینان شاهدحضورعزادارانی است که خانه وزندگیشان رادرتهران ودیگرشهرها رهامی کنندوراهی زادگاهشان می شوندوغلامرضانیزیکی ازهمین افرادبودکه علی رغم نیازمالی ،درایام سوگواری سالارشهیدان به وطن برمی گشت وبه طورهمزمان دردوهیئت ابوالفضلی وعلی اکبری(ع) اسم می نوشت وداوطلبانه خادمی عزاداران رابرعهده می گرفت.

دوره خدمت سربازی اوفرارسیدوغلامرضادست ازکارکشیدوخودش رابه پاسگاه ژاندارمری داورزن معرفی کردوپس ازطی دوره آموزشی درپادگان  04بیرجندباجمعی ازدوستان مزینانیش ازطریق ارتش جمهوری اسلامی به جبهه سوماراعزام شدودرشب عملیات مسلم ابن عقیل(ع) همان گونه که خودگفته بودگلوله مستقیم دشمن برپیشانیش نشست ودرنهم مهرماه هزاروسیصدو شصت ویک به خیل شهیدان دفاع مقدس پیوست وپیکرمطهرش پس ازتشییع باشکوه دربهشت حضرت علی(ع) مزینان به خاک سپرده شد.

                                      *****

سفارش شهیدغلامرضامزینانی (عسکری)؛

ازقول من به دوستانم سلا م برسانیدوبگوییدغلامرضا راحلال کنید.ازقول من به مردم مزینان بگویید غم مخورید به همین زودی آقایمان ازپس پرده غیبت بیرون می آیدوجلادان وخونخواران رانابودمی کند.

به همه برادران وصیت می کنم که جهاددرراه خدارا فراموش نکنید،زیرا درراه خداکشته شدن افتخاری بزرگ است.

                            

                 

       نوشته شدبه قلم ؛علی مزینانی عسکری

                    تهران اردیبهشت 1391ه .ش

 

منابع؛

*مادربزرگواروبرادران گرامی و خواهرمکرمه شهیدغلامرضامزینانی

*حجت الاسلام حاج شیخ حبیب الله مزینانی عسکری

*محمدمهدوی مزینانی

*کتاب مزینان،عشق آبادی کوچک.نوشته احمدباقری مزینانی

  • علی مزینانی
۰۴
ارديبهشت
۹۱

پیکر مرحوم حسینی مزینانی پدر سه شهید در سبزوار تشییع شد

مشهد - خبرگزاری مهر: مراسم تشییع پیکر مرحوم احمد حسینی مزینانی، پدر سه شهید و دریافت کننده نشان ایثار از رئیس جمهور با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در سبزوار برگزار شد.


به گزارش خبرنگار مهر،  قاسم شعبانی، فرماندار سبزوار قبل از ظهر یکشنبه در این مراسم طی سخنانی ولایتمداری و عینیت بخشیدن به مفهوم ایثارگری را بارزترین ویژگی مرحوم حسینی مزینانی عنوان کرد و افزود: حضور در جبهه های جنگ تحمیلی و تقدیم سه فرزند برومند به انقلاب اسلامی خود بهترین گواه بر این ادعاست.


وی در این مراسم پیام استاندار خراسان رضوی را قرائت کرد که در قسمتی از آن آمده بود:با نهایت تاثر و تالم در گذشت اسوه تقوی رزمنده 8 سال دفاع مقدس حاج میرزا احمد مزینانی پدر بزرگوار شهیدان والا مقام سید محمد، سید حسن و سید حسین حسینی مزینانی که پر پرواز گشود و سبکبال با دلی آرام، جسمی به خاک و روحی به افلاک سپرد را به سوگ نشستگان آن سفر کرده تسلیت عرض می کنیم.

محمود صلاحی افزوده است: بی گمان روح آن صالح پاک سیرت همواره در کنارمان، یادش جاودانه در خاطرمان و نامش تا ابد به نیکی بر سر زبان ها خواهد بود.

ضمن ابراز مراتب همدردی با بازماندگان ارجمند, از محضر باریتعالی آمرزش و غفران واسعه برای آن فقید سعید و همجواری با فرزندان رشیدش در بهشت برین را مسالت دارم.

گفتنی است، پیکر وی برای تدفین به زادگاهش، روستای مزینان، انتقال یافت.

ÊÇÑíÎ ÇäÊÔÇÑ¡ ÊåÑÇä: ۱۷:۱۴  ,  ۱۳۹۱/۰۲/۰۳

  • علی مزینانی
۰۴
ارديبهشت
۹۱
گزارش تصویری / تشیع پیکر پدر سه شهید
مشهد - خبرگزاری مهر : مراسم تشییع پیکر پدر سه شهید حاج میرزا احمد حسینی مزینانی صبح امروز یکشنبه در سبزوار برگزار شد.

                                                       

  • علی مزینانی
۰۴
ارديبهشت
۹۱

در سبزوار پیکر پدر 3 شهید دفاع مقدس تشییع شد

پیکر پدر بزرگوار سه شهید دفاع مقدس «حاج میرزا احمد حسینی مزینانی» دیروز در سبزوار تشییع شد.
به گزارش ایرنا، «حاج میرزا احمد حسینی مزینانی» پدر شهیدان سیدمحمد، سید حسن و سیدحسین حسینی مزینانی روز جمعه در 87 سالگی بر اثر کهولت سن دارفانی را وداع گفت و به جمع فرزندان شهیدش پیوست.
شهیدان سیدحسن حسینی مزینانی سال 1364 در منطقه عملیاتی اروند، سیدحسین حسینی مزینانی سال 1364 در منطقه عملیاتی مهران و سیدمحمد حسینی مزینانی سال 1361 در رقابیه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
حاج میرزا احمد حسینی مزینانی رزمنده بسیجی بود که در مراسم تجلیل از ایثارگران خراسان رضوی مفتخر به دریافت نشان ملی ایثار شد

منبع:روزنامه کیهان ص۲روزدوشنبه۰۴/۰۲/۱۳۹۱

  • علی مزینانی
۰۴
ارديبهشت
۹۱
یکشنبه 3 اردیبهشت 1391 ساعت 15:25
  • تشییع پدر سه شهید در سبزوار

    حاج میرزا احمد حسینی مزینانی و پدر شهیدان "سیدمحمد، سیدحسن و سیدحسین مزینانی" روز گذشته بر اثر کهولت سن در 87 سالگی دار فانی را وداع گفت و به جمع فرزندان شهیدش پیوست.

    به گزارش حیات، پیکر پاک حاج میرزا احمد حسینی مزینانی رزمنده بسیجی و دارنده نشان ملی ایثار، امروز ساعت 9 صبح از مقابل مسجد جامع سبزوار تشییع و در زادگاهش روستای مزینان از توابع بخش داورزن این شهرستان به خاک سپرده شد.

    گفتنی است، شهیدان سیدحسن حسینی مزینانی سال 1364 درمنطقه عملیاتی اروند ، سیدحسین حسینی مزینانی سال 1364 در منطقه عملیاتی مهران و سیدمحمدحسینی مزینانی سال 1361 در رقابیه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.


  • علی مزینانی
۰۴
ارديبهشت
۹۱
پیکر پاک پدر بزرگوار ۳شهید دوران دفاع مقدس در سبزوار تشییع شد
خراسان رضوی - مورخ دوشنبه 1391/02/04 شماره انتشار 18101

پیکر پاک حاج میرزا احمد حسینی مزینانی رزمنده مجاهد و پدر بزرگوار ۳شهید دوران دفاع مقدس با حضور جمع زیادی از مردم شهیدپرور دیار سربداران و برخی مسئولان یک شنبه از مقابل مسجد جامع سبزوار تشییع شد. در این مراسم معنوی پیام تسلیت دکتر صلاحی استاندار خراسان رضوی در آیینی که به همین مناسبت در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، توسط معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار قرائت شد.حجت الاسلام والمسلمین دکتر وحید استاد حوزه و دانشگاه هم در بخش دیگری از این آیین با تسلیت ایام فاطمیه گفت: یکی از بزرگ ترین مصایب حضرت فاطمه زهرا(س) این بود که مقام حضرت را نشناختند و درک نکردند.در خور اشاره است پیکر زنده یاد «حسینی مزینانی» پس از اقامه نماز از مسجد جامع تا خیابان مدرس سبزوار تشییع شد و برای خاکسپاری در جوار فرزندان شهیدش به روستای مزینان بخش داورزن سبزوار انتقال یافت.در این مراسم، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، فرماندهان نظامی و انتظامی، روحانیان معزز، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، شماری از مسئولان، جمع زیادی از بسیجیان و نیروهای انتظامی و دیگر اقشار مختلف مردم سبزوار حضور داشتند.حاج میرزا احمد حسینی مزینانی (پدر شهیدان سید محمد، سید حسن و سید حسین حسینی مزینانی) در ۸۷سالگی بر اثر کهولت سن، دار فانی را وداع گفت و به جمع فرزندان شهیدش پیوست.این رزمنده بسیجی در مراسم تجلیل از ایثارگران خراسان رضوی، مفتخر به دریافت نشان ملی ایثار از رئیس جمهور شد.فرزندان وی سید حسن حسینی مزینانی سال ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی اروند، سید حسین حسینی مزینانی سال ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی مهران و سید محمد حسینی مزینانی سال ۱۳۶۱ در رقابیه به درجه رفیع شهادت نایل آمدند. روستای مزینان از توابع بخش داورزن است که در ۸۰کیلومتری شهر سبزوار قرار دارد.

  • علی مزینانی
۰۴
ارديبهشت
۹۱

پدری دیگر آسمانی شد



پدری دیگر آسمانی شد

روستای مزینان یک باردیگر در سوگ پدری خواهد نشست که بی گمان آسایش امروزش را مدیون ایثارگری او در قربانی فرزندانش در راه دفاع ازاسلام و دین و قرآن بوده است.

پدر شهیدان حسینی مزینانی،روز گذشته در اثر بیماری ،دعوت حق را لبیک گفت.پدری که خود از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بوده ،به این کار بسنده نکرد و فرزندان بزرگوار خود:سیدمحمد،سیدحسن،سیدحسین حسینی مزینانی را نثار این انقلاب کرد.

منبع:خانه فرهنگ دانشجو

حاج میرزا حسن که در تجلیل از ایثارگران خراسان رضوی،نشان ملی ایثار را از دستان رئیس جمهور را دریافت نمود.فردا پس از طواف در مسجد جامع شهرستان سبزوار به زادگاهش مزینان و درکنارمزار فرزندان بزرگوارش به خاک سپرده خواهدشد.

  • علی مزینانی
۰۴
ارديبهشت
۹۱

تشییع پدر سه شهید در سبزوار
حاج میرزا احمد حسینی مزینانی و پدر شهیدان "سیدمحمد، سیدحسن و سیدحسین مزینانی" روز گذشته بر اثر کهولت سن در 87 سالگی دار فانی را وداع گفت و به جمع فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، پیکر پاک حاج میرزا احمد حسینی مزینانی رزمنده بسیجی و دارنده نشان ملی ایثار، امروز ساعت 9 صبح از مقابل مسجد جامع سبزوار تشییع و در زادگاهش روستای مزینان از توابع بخش داورزن این شهرستان به خاک سپرده شد.

گفتنی است، شهیدان سیدحسن حسینی مزینانی سال 1364 درمنطقه عملیاتی اروند ، سیدحسین حسینی مزینانی سال 1364 در منطقه عملیاتی مهران و سیدمحمدحسینی مزینانی سال 1361 در رقابیه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.


  • علی مزینانی
۰۴
ارديبهشت
۹۱
کد خبر: 80091849          (2542682)            تاریخ انتشار: 1391/02/03 - 17:18
 
پیکر پدر شهیدان حسینی مزینانی در زادگاهش به خاک سپرده شد.
 

سبزوار- پیکر پدر بزرگوار شهیدان سید محمد، سید حسین و سید حسن حسینی مزینانی ظهر امروز بر روی دستان مسوولان محلی و مردم قدر شناس بخش داورزن و روستای مزینان تشییع و در بین شهدای بزرگوارش به خاک سپرده شد .

 

به گزارش خبرنگار ایرنا،علیرضا فیلسرایی معاون مدیر کل و رییس بنیاد شهید انقلاب اسلامی نیز در این مراسم معنوی متن نامه همدری معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران را قرائت کرد.
مسعود زریبافان معاون رییس جمهوری در این پیام خطاب به خانواده معظم شهیدان گرانقدر حسینی مزینانی اعلام کرده است :همزمان با ایام شهادت بزرگ بانوی عالم حضرت فاطمه زهرا(س) رزمنده ای فداکار دفاع مقدس مرحوم حاج میرزا احمد حسینی مزینانی پدر بزرگوار شهیدان سید محمد – سید حسن و سید حسین حسینی مزینانی سبکبال پر گشود و به سوی معبود خود شتافت و به روح این سفر کرده و ارواح تابناک فرزندان شهیدش درود می فرستیم .
در بخش دیگری از این پیام آمده است : پدری که خالصانه برای رضایت حضرت حق از عزیزترین سرمایه های خویش گذشت تا روح قدسی آن طائران ملکوت حافظ و پاسدار نظام و میهن اسلامی مان باشد.
در پایان این پیام آمده است : اینجانب به نمایندگی از جامعه ایثارگری ضمن عرض تسلیت به امام زمان و نایب برحق ایشان مقام معظم رهبری و امت شهید پرور و حزب الله و همدردی با شما خانواده محترم از خداوند متعال علو درجات برای آن عزیز سفر کرده و صبر جمیل برای بازماندگان مسئلت می نمایم به یقین روح بلند مرحوم در بالاترین مراتب بارگاه قدسی با سالار و سرورو شهیدان محشور و همجوار خواهد گردید .
بعد از تدفین و مداحی و قرائت فاتحه برای آن مرحوم مراسم وی در حسینه حسینی روستای مزینان ادامه یافت .
در این مراسم فرماندهان نظامی وانتظامی ، روحانیون معزز ، خانواده معظم شهدا و ایثارگران ،شماری از مسوولان ، جمع زیادی از بسیجیان و نیروهای انتظامی و دیگر اقشار مردم سبزوار و داورزن حضور داشتند.
'حاج میرزا احمد حسینی مزینانی' پدر شهیدان سیدمحمد ، سیدحسن و سیدحسین حسینی مزینانی روز جمعه در 87 سالگی براثر کهولت سن دارفانی را وداع گفت و به جمع فرزندان شهیدش پیوست.
این رزمنده بسیجی در مراسم تجلیل از ایثارگران خراسان رضوی مفتخر به دریافت نشان ملی ایثار از رییس جمهوری ایران شد.
شهیدان سیدحسن حسینی مزینانی سال 1364 درمنطقه عملیاتی اروند ، سیدحسین حسینی مزینانی سال 1364 در منطقه عملیاتی مهران و سیدمحمدحسینی مزینانی سال 1361 در رقابیه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
7499/659

  • علی مزینانی
۰۴
ارديبهشت
۹۱

کد خبر: 91020301512

یکشنبه ۳ اردی‌بهشت ۱۳۹۱ - ۰۳:۴۶


پدر شهیدان «حسینی مزینانی» دار فانی را وداع گفت

سرویس : فرهنگ حماسه - حماسه

امروز پیکر «حاج سیدمیرزا احمد حسینی مزینانی»، رزمنده بسیجی و پدر سه شهید سبزواری در دیار سربداران تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)ـ منطقه خراسان- در مراسم تشییع این پدر شهید که در مسجد جامع سبزوار برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین وحید استاد حوزه و دانشگاه، مأنوس بودن با نام و یاد شهید را نعمتی از جانب خداوند متعال دانست و تصریح کرد: شهید، نسل را تا ظهور امام زمان (عج) متصل نگه می‌دارد.

پیکر «حاج سیدمیرزا احمد حسینی مزینانی» از محل مسجد جامع سبزوار تا خیابان حمام حکیم این شهرستان با حضور مردم تشییع و برای خاکسپاری به گلزار شهدای روستای مزینان از توابع بخش داورزن سبزوار منتقل شد.

این رزمنده بسیجی در دفاع مقدس سه فرزند خود به نام‌های «سیدمحمد»،«سیدحسن» و «سید حسین حسینی مزینانی» را تقدیم انقلاب کرده بود.

  • علی مزینانی
۰۳
ارديبهشت
۹۱
IRNA 
کد خبر: 80089473          (2539713)            تاریخ انتشار: 1391/02/02 - 13:58
 
پدر سه شهید والامقام در سبزوار آسمانی شد
 
سبزوار- پدر سه شهید والامقام (حاج میرزا احمد حسینی مزینانی) در شهرستان سبزوار آسمانی شد.
 
معاون مدیر کل و رییس بنیاد شهید امور ایثار گران سبزوار گفت :حاج میرزا احمد حسینی مزینانی و پدر شهیدان سیدمحمد ، سیدحسن و سیدحسین روز گذشته براثر کهولت سن در 87 سالگی دارفانی را وداع و به جمع فرزندان شهیدش پیوست .
به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فیلسرایی روز شنبه در جلسه ای که به همین منظور در فرمانداری سبزوار برگزار شده بود، اعلام کرد : پیکر پاک حاج میرزا احمد حسینی مزینانی رزمنده بسیجی و دارنده نشان ملی ایثار فردا راس ساعت 9 صبح از مقابل مسجد جامع سبزوار تشییع و در زادگاهش روستای مزینان از توابع بخش داورزن این شهرستان به خاک سپرده می شود.
رضا مدرسی معاون سیاسی ،اجتماعی فرماندار سبزوار هم در این نشست خواهان حضور گسترده مردم در مراسم تشییع و خاکسپاری این زنده یاد شد.
گفتنی است: شهیدان سیدحسن حسینی مزینانی سال 1364 درمنطقه عملیاتی اروند ، سیدحسین حسینی مزینانی سال 1364 در منطقه عملیاتی مهران و سیدمحمدحسینی مزینانی سال 1361 در رقابیه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
روستای مزینان از توابع بخش داورزن بوده و در 80 کیلومتری شهر سبزوار قرار دارد.
7499/659
  • علی مزینانی
۰۲
ارديبهشت
۹۱

اسوه صبروایثاروشهادت به فرزندان شهیدش پیوست                     

  

 حاج سیدمیرزا احمدحسینی ،پدرشهیدان سیدمحمد،سیدحسین وسیدحسن حسینی مزینانی پس ازگذراندن یک دوره بیماری ریوی ناشی ازصدمات شیمیایی ،صبح امروزشنبه دوم اردیبهشت ماه نودویک ،درسن هشتادوهفت سالگی به لقای پروردگاررسید.

سیداحمدحسینی اسوه صبروایثاروشهادت درهشت سال دفاع مقدس بارهابه جبهه های نبرد اعزام شدودراین راه سه تن ازفرزندانش راتقدیم به انقلاب اسلامی نمود.

مرحوم حسینی ازسوی رییس جمهوری اسلامی ایران دکتر احمدی نژاد درسال ۸۵موردتفقدقرارگرفت ومدال ایثارتوسط رئیس جمهور به این بزرگوارتقدیم شد.

پیکرمطهرپدرشهیدان حسینی روزیک شنبه ساعت 9صبح باحضورخانواده معززومسئولین سبزوار ازمسجدجامع این شهرتشییع ودردرزادگاهش مزینان درجوارفرزندان شهیدش به خاک سپرده می شود.   روحش شاد

  • علی مزینانی