بایگانی مرداد ۱۳۹۴ :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۱۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۹
مرداد
۹۴

پدری که هرسال یادواره شهدای کربلای 5 را برگزار می کرد

صبح امروز مراسم تشییع و تدفین پدر شهید سیدرضا حسینی مزینانی ،مرحوم حاج سید علی حسینی در مزینان برگزار شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ خادم اهل بیت (علیهم السلام) ابو الشهید مرحوم حاج سید علی حسینی مزینانی پس از یک دوره بیماری ریوی سحرگاه روز 28مرداد در بیمارستان بعثت نیروی هوایی تهران دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

مراسم تشییع جنازه ی این سید جلیل القدر با حضور همشهریان قدرشناس و جمعی از ساکنان شهرک کاج  واقع در نازی آباد باشکوه خاصی برگزار گردید و پس از آن برای وداع با فرزندشهیدش به سوی بهشت زهرا(س) رهسپارشد.

پیکر مرحوم سید علی حسینی بعداز طواف در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای خاکسپاری در مزینان تشییع و صبح امروز با حضور مردم ولایتمدار زادگاهش در بهشت علی (ع)  آرام گرفت.

مرحوم حاج سید علی حسینی مزینانی یکی از چهره های مطرح در برگزاری برنامه های مذهبی و همچنین یادواره ی شهدا  و در کمک به مراکز عمرانی زادگاهش پیشگام بود.

وی که سالها  در منطقه ی شهرک مسعودیه تهران به شغل محضرداری مشغول بود  علاقه ی خاصی به زادگاهش داشت و در هرجا نام مزینان مطرح می شد و یا خبر اجتماع همشهریانش را می شنید بلافاصله خود را به آن محفل می رساند .مهدیه ی شرق تهران مزینانی ها در هرصبح جمعه شاهد حضور این پدر شهید بود که حتی با وجود بیماری و ضعف جسمی در دعای ندبه حاضر می شد.

شاهد کویر مزینان مرحوم حاج سید علی حسینی پس از شهادت فرزندش به طور مداوم در سالگرد عملیات کربلای 5 یادواره ی شهدا ی این عملیات را در شهرک کاج(پلیس) برگزار می کرد.

  • علی مزینانی
۲۷
مرداد
۹۴

پوستر جشنواره فیلم و عکس مادر پوستر نخستین جشنواره فیلم و عکس مادر با طراحی علی مزینانی رونمایی شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از  سینماپرس، پوستر نخستین جشنواره فیلم و عکس «مادر» با در نظر گرفتن نمادهایی از مادر، کودک و محبت مادر به فرزند طراحی شده است.

علی مزینانی دارای تحصیلات گرافیک و پیش از طراحی پوستر نخستین جشنواره فیلم و عکس مادر به عنوان طراح و ایده پرداز پوسترها و نشانه های مختلف با سازمان های دولتی و خصوصی همکاری داشته است.

نخستین جشنواره فیلم و عکس مادر به دبیری فاطمه گودرزی ۲۵ تا ۲۹ مردادماه در تهران برگزار می شود.

  • علی مزینانی
۲۷
مرداد
۹۴

  هر 100 هزار در بطری = هزینه خرید 1 ویلچر

در اقدام جالب توجه روابط عمومی موسسه خیریه ی حضرت نرجس خاتون(س) کمپین جمع آوری درب نوشابه برای خرید ویلچر رونمایی شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ نورالله مزینانی مدیر روابط عمومی موسسه خیریه ی حضرت نرجس خاتون(س) با اعلام این خبر افزود :آستین همت بالا زده ایم  ودر نظر داریم  100 هزار در بطری(شامل:در بطری نوشابه، آبمیوه ، شیر و ...) را با کمکهای مردمی جمع آوری کرده و هزینه حاصل از بازیافت آن را برای خرید ویلچر به یکی از معلولین محروم موسسه نماییم.

مزینانی در باره این برنامه که آیا پیش از این هم چنین حرکتی را تجربه کرده اید خاطر نشان کرد: این حرکت مردمی پیش از این برای اولین بار درشهر تبریز انجام شد و با استقبال بی نظیر مردم مواجه گشت و ما نیز با همتی که از مردم به خصوص خیرین نیکوکار مزینانی سراغ داریم مطمئنیم که در این راه هم کمک مان خواهند کرد.

وی افزود: کسانی که می خواهند ما را در این راه یاری برسانند می توانندباشماره تلفن :09123392960 تماس بگیرند و از چگونگی طرح اطلاع حاصل نمایند. 

  • علی مزینانی
۲۶
مرداد
۹۴

26مرداد یادآور بازگشت دلاور مردانی است که روزهای طولانی در زندان های رژیم بعث عراق رنج اسارت و دوری از وطن را تحمل کردند و پس از سالهادر 26 مرداد 1369 اولین گروه از این عزیزان به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

مزینان ما نیز که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سهم به سزایی دارد و بیش از هفتاد شهید و ده ها ایثارگر و جانباز را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است چهار آزاده ی قهرمان را نیز به یادگار دارد که برخود لازم دیدیم این روز را به این بزرگواران و شاهدان کویر؛ حاج محمد مزینانی فرزند رضا، حاج علی مزینانی فرزند اکبر احیا، کربلایی حمید مزینانی فرزنداکبرحسنعلی و حاج مهدی مزینانی (آزاده) فرزند غلامحسین تبریک بگوییم.


  • علی مزینانی
۲۵
مرداد
۹۴

Image result for ‫عرض تسلیت‬‎

با خبر شدیم که دو خانواده بزرگ محمدی و صباغ در سوگ عزیز خود نشسته اند و مانیز ضمن آرزوی صبر و شکیبایی برای بازماندگان به خصوص جناب آقایان حاج محمد محمدی مزینانی همسر  و حاج احمد صباغ مزینانی برادر مرحومه حاجیه خانم زهرا مزینانی که هردو بزرگوار از همراهان شاهدان کویر و ستاد یادواره ی شهدای مزینان و خادمان واقعی مردم شریف مزینان می باشند غفران  و رحمت الهی را نیز برای آن مرحومه  از درگاه خداوند متعال مسئلت می نماییم.

شاهدان کویرمزینان

  • علی مزینانی
۲۵
مرداد
۹۴

میلاد حضرت معصومه (ع) و روز دختر مبارک باد

خانه روشن شد ز نور چلچراغ دیگری
آمد اندر آسمان عشق ماه و اختری

هر ستاره بهر خود دارد جلوس و روشنی
این ستاره در جهان دارد بسی جلوه گری

پای در عالم نهاد معصومه ی دخت الرضا
می کند بر حضرت موسی ابن جعفر دلبری

تا گرفت قنداقه ی آن ماه وش در دست خود
باز کرد بر درگه حق او زبان شاکری

خانه کاظم ز نورش جلوه ای دیگر گرفت
چون ز لطف خود خدا داده برایش دختری

به چه زیبا دختری را داده است بر او خدا
در جهان دیگر نزاید همچو او را مادری

گشته از او خانه موسی ابن جعفر پر ز نور
گوئیا گردیده تابان صد شهاب انوری

از رخ زیبای او شمس و قمر باشد خجل
می کند بر او تقابل چهره ی حور و پری

باغ و بستان ولایت باز هم گل پرورید
می کند او را شکوفا باغبان بهتری

پیک تبریک آید او را از زمین و آسمان
داده است او را خدا بر دیگرانش برتری

ای مزینانی تو هم شکر خدا بسیار کن
چون خدایت داده نیکو این بیان شاعری

 

شاعر : اکبر مزینانی علیشاه

  • علی مزینانی
۲۵
مرداد
۹۴

ولادت مریم آل رسول(ص) حضرت فاطمه ی معصومه (س)و روز دختر بهانه ای شد تا بار دیگر شاعر خوش ذوق مزینانی با طبع لطیفش سرورده ای را برای شاهدان کویر در وصف این بانوی مکرمه ارسال نمایند که ضمن تشکر و تقدیر از این هنرمند گرانمایه جناب اکبر مزینانی علیشاه ،به تمامی ارادتمندان به حضرت معصومه تقدیم می شود.

 

میلاد حضرت معصومه (ع) و روز دختر مبارک باد

 

ای که به قم قدر و بها داده ای
در دل ما نور خدا داده ای

ای که تو از طلعت انوار حق
بر همه جا نور و جلا داده ای

نور مشعشع تو ایا شب شکن
بر شب ظلمانی ما داده ای

از کرم و عشق فزاینده در
سینه ما عشق و صفا داده ای

قدر و بهای تو بود بیش از این
زانکه به ما قدر و بها داده ای

ای به فدای تو سر و جان ما
چونکه به ما عشق ولا داده ای

از تن بیمار الم دیدگاه
درد و الم ها تو شفا داده ای

تو به همه جامعه دختران
درس ره حجب و حیا داده ای

مرقد و ایوان و رواقت نکوست
جلوه بر آن صحن و سرا داده ای

دختر موسی ای و دخت الرضا
تکیه به تسلیم و رضا داده ای

فاطمه معصومه ای و فخر ما
بر شرف و دین تو بها داده ای

بهر مزینانی که شد شاعرت
تذکره از لطف و عطا داده ای

 

شاعر : اکبر مزینانی علیشاه

 

  • علی مزینانی
۲۴
مرداد
۹۴

1740435انجمن جامعه شناسی ایران با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، و پژوهشگاه فرهنگ،هنر و ارتباطات سمینار بین المللی شریعتی و آینده علوم انسانی را در آذر ماه 1394 با حضور سخنرانان ایرانی و خارجی برگزار می کند.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ به همین مناسبت از اساتید،پژوهشگران، اندیشمندان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی علاقمند به مطالعۀ شالوده ها و چشم اندازهای تاریخی، ادبی، دین پژوهانه، فلسفی و جامعه شناختی اندیشه های شریعتی دعوت می شود با ارایۀ مقالات خود به دو زبان فارسی یا انگلیسی در برگزاری این رخداد علمی با توجه به محورهای زیر مشارکت فرمایند.

محورهای همایش:

  • بازخوانی اندیشۀ شریعتی به مثابۀ روشنفکر و پژوهشگر علوم انسانی : رویکردها و نقدها
  • نسبت شریعتی با سنت های اندیشه اجتماعی و جریان های دین پژوهی معاصر
  • کاربرد جامعه شناسی شناخت برای فهم اندیشه های شریعتی
  • طرح و نقد کارنامه ایران شناختی و اسلام شناختی شریعتی
  • دیدگاه های شریعتی در بارۀ ویژگی های جهان معاصر
  • شریعتی به مثابۀ پژوهشگر مطالعات فرهنگی
  • بنیان ها و چشم اندازهای تاریخی در اندیشه شریعتی
  • بنیان ها و چشم اندازهای فلسفی در اندیشه شریعتی
  • بنیان ها و چشم اندازهای جامعه شناختی در اندیشه شریعتی
  • شریعتی و مطالعات پسااستعماری
  • بازخوانی ظرفیت های اندیشه شریعتی برای دانش انسانیِ آکادمیک،انتقادی، سیاستی و مردم مدار
  • چشم اندازهای آینده پژوهانه اندیشه شریعتی برای علوم انسانی و علوم اجتماعی فردا

تقویم همایش:

مهلت ارسال خلاصه مقاله: سی شهریور 1394

مهلت ارسال اصل مقاله: پانزده آبان ماه 1394

زمان برگزاری سمینار: 23 و 24 آذرماه 1394

راه های تماس با دبیرخانه سمینار:

آدرس پست الکترونیکی: seyedjavad@hotmail.com

تلفن ثابت: 88052301 (021)

تلفن همراه:09361595025

منبع : سایت بنیاد فرهنگی دکترعلی شریعتی

  • علی مزینانی
۱۸
مرداد
۹۴

مرتضی مزینانی متولد 1365 دارای 17 سال سابقه خبری:

خبروی فعالیت خود را از سن 11 سالگی با کار در اخبار  جوانه های رادیو آغاز و در سازمان بسیج دانش آموزی، سازمان دانش اموزی، خبرگزاری پانا، خبرگزاری جمهوری اسلامی، باشگاه خبرنگاران، واحدمرکزی خبر ادامه فعالیت داده و هم اکنون نیز  به عنوان سرپرست خبرگزاری فارس در استان سمنان مشغول به فعالیت است.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ هرچند سخنان مرتضی مزینانی در باره ی چالش های رسانه ای استان سمنان است اما در برگیرنده ی بسیاری از مشکلات در حوزه ی خبر کشور می باشد که متأسفانه در بسیاری از رسانه های دیداری ، شنیداری و مکتوب به چشم می خورد .

مزینانی  با بیان اینکه مهم ترین چالش های رسانه ای استان را می توان به دو بخش تقسیم کرد، گفت: برخی از این چالش ها  به اصحاب رسانه و برخی دیگر مربوط به رسانه های استان است.

وی مشکلات حوزه خبرنگاران را به دو دسته عمومی و تخصصی تقسیم کرد و افزود: مشکلات تخصصی بیشترین چالش پیش روی خبرنگاران استان سمنان است.

سرپرست خبرگزاری فارس در استان سمنان نبود آموزش های مستمر و مدون و دقیق، نبود فیلتر  مناسب برای ورود خبرنگاران در حوزه خبر را از جمله علل ضعف در جامعه خبری استان برشمرد و تصریح کرد: یک خبرنگار برای ورود به عرصه خبر باید حداقل 32 ساعت که برابر یک نیم ترم دانشگاهی است آموزش دیده باشد، ولی متاسفانه ماشاهد چنین امری در استان نیستیم.

مزینانی با بیان اینکه روابط خانوادگی در ورود افراد در حوزه خبر دخیل است، تاکید کرد: در حوزه خبر علاوه بر اینکه آموزش های تخصصی ما فوق العاده ضعیف است، برای ورود خبرنگاران به عرصه خبر  روابط خانوادگی بیشتر دخیل است و  یا علاقه ،و اگر  تصور خوبی داشته باشیم  انگیزه و علاقه است که باعث می شود که خبرنگاران  وارد این حوزه بشوند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگار یا  عضو جامعه رسانه ای که آموزش  لازم را ندیده است در طول فعالیت عملا با مشکلات متعدد ی مواجه خواهد شد، افزود: بعد از چند ماه تمام کسانی که وارد این حوزه می شوند به دلیل همین فشارها و به علت حرفه ای  نبودن  عدم آشنایی با کار از این حوزه می روند.

مزینانی توجه جدی تر به آموزش را راه حل مشکلات رسانه ای در استان عنوان و تصریح کرد: ما اگر بخواهیم مشکلات استان در حوزه رسانه حل شود باید آموزش را  جدی تر بگیریم ، الان خبرنگار های چند سال سابقه ما هم،  نمی دانند از یک جلسه چه چیزهایی را باید بنویسند و چه اهدافی را باید دنبال کنند.

سرپرست خبرگزاری فارس در استان با بیان اینکه سقف  در آمد خبرنگاران در استان از 400هزار تومان تجاوز نمی کند، گفت: این مشکل نیز به  نبودن آموزش های تخصص و وارد نبودن خبرنگار به کا رحرفه ای خودشان برمی گردد.

مزینانی آموزش تخصصی و مستمر را  لازمه کار خبرنگاری دانست و افزود: نبود نیروی متخصص کافی در استان سبب پایین آمدن کیفیت کار خبری هم شده است.

وی با اشاره به اینکه در بیشتر خبرگزاری های استان  یک نفر مسئول ویراستاری اخبار کل استان است، خاطر نشان کرد:وقتی یک خبرنگاری د رخبرگزاری باید کل خبرهای استان را ویراستاری و پوشش بدهد علی القاعده کیفیت کار پایین می آید، نمی شود ادعا کرد یک نفر هم در تیتر ، لید و متن خبر کارش خوب است.

منبع :شبکه اطلاع رسانی دانا

  • علی مزینانی
۱۵
مرداد
۹۴

محمدصادق مزینانی

مدیر روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب قم گفت: یکی از آثار تخصصی موسسه بوستان کتاب درخصوص مشروطیت، «تمایزات مشروطه خواهان مذهبی و غرب گرا ( با تطبیق آن بر انقلاب اسلامی)» است که آقای محمد صادق مزینانی آن را به رشته تالیف درآورده است.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ مهدی محدثی روابط عمومی موسسه بوستان کتاب، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به مناسبت یکصدمین سال  صدور فرمان مشروطیت گفت: کتاب تمایزات مشروطه خواهان مذهبی و غرب گرا با موضوعات سیاسی- اجتماعی و گروه مخاطب تخصصی طلاب و دانشجویان توسط محمد صادق مزینانی در نوبت چاپ دوم منتشر شده است.

 کارشناس ارتباط با مراکز علمی بوستان کتاب افزود:  در توضیح محتوای این کتاب گفتنی است که انقلاب مشروطه، از مقاطع مهم و سرنوشت ساز در تاریخ ایران است. در این انقلاب، دو گروه دچار اختلافات شدند: مشروطه خواهان مذهبی و جریان گرا.    

وی ادامه داد: محمدصادق مزینانی در این کتاب کوشیده تا در پنج بخش مفصل،  با ارائه اسناد و شواهد معتبر تاریخی، چگونگی رویارویی جریان های  مشروطه خواهان مذهبی و جریان گرا و فراز و فرود آن ها را شناسایی و تمایزات این دو را معرفی کند و سپس آن جریان ها را با حوادث و جناح های پس از انقلاب اسلامی تطبیق نماید.

 محدثی تصریح کرد: مولف رشته سخن را با تحقیق و بررسی تعاریف سنت و تجدد و رویارویی در جریان سنتگرایی و تجددگرایی آغاز میکند.

 روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب قم یادآور شد: وی در فصل نخست درباره دیدگاههای مشروطهخواهان مذهبی و عالمان این جریان و نقاط اشتراک و تمایزات  آنان سخن گفته و سپس از کسانی چون: ملکمخان ناظم الدوله، آخوندزاده، طالبوف، تقیزاده و دیگر هممسلکان آنها با عنوان مشروطهخواهان سکولار و پیشگامان غربگرایی نام برده است.      

وی اظهار داشت: نویسنده در ادامه راجع به مبانی نظری و معرفتی مشروطهخواهان غربگرا ذیل عناوین: خدا محوری و اومانیسم، عقلگرایی، علمگرایی و سکولاریسم بحث کرده و  در بخش سوم، تلقی و تفسیر از مشروطه و ارکان آن، جایگاه قانون اساسی و مجلس شورای ملی در تصمیمگیریها و حد و  حدود مجلس در قانونگذاری را از دو دیدگاه متفاوت مورد بررسی قرار داده و  به معیارها و ملاکهای آنان در قانون گذاری اشاره مینماید.       

کارشناس ارتباط با مراکز علمی بوستان کتاب  خاطر نشان ساخت: نوسینده در دو بخش پایانی درباره شعارهای سیاسی طرح شده در مشروطیت همچون آزادی و قانون گرایی و نیز دیگر مسائل تاریخی و اجتماعی با استناد به شواهد و گفتههای دو جریان به تفصیل سخن گفته است.

 محدثی در ادامه یادآور شد: بوستان کتاب علاوه بر اثر یادشده در موضوع مشروطه آثار دیگری نیز از جمله: روحانیت و مشروطه و ... دارد که علاقه‌مندان جهت تهیه این آثار، می‌توانند با شماره تلفن 7 ـ 37742155  ـ 025 تماس بگیرند یا به سایت www.bustaneketab.com مراجعه کرده؛ با خرید اینترنتی از تخفیف ویژه برخوردار گردند.

 روز چهارشنبه 14 مرداد 94، مصادف با یکصد و نهمین سالروز صدور فرمان تاریخی مشروطیت می باشد و مزینانی در پدید آمدن این اثر ارزشمند از 223 منبع تاریخی شامل کتاب ها و جراید قدیم و جدید بهره جسته است.

  • علی مزینانی
۱۵
مرداد
۹۴

دانشگاه هنر تهران از ١٩ الی ٢۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ میزبان نمایشگاه عکس های علیرضا مزینانی با عنوان “نور را ببین” بود. این نمایشگاه در محیطی تاریک برگزار شده بود و بازدیدکنندگان برای دیدن عکس ها می‌بایست از نور موبایلشان استفاده می‌کردند. مدل ها نیز از میان دانشجویان عکاسی ورودی ۹۱ همان دانشگاه انتحاب شده بودند. همین بهانه‌ای شد برای گفت و گویی که شرح آن را در زیر می‌خوانید:

  • از چه زمانی به عکاسی علاقه مند شدید؟

نه من به عکاسی علاقه مند نیستم [با خنده] عکاسی رشته ای نیست که کسی به آن علاقه مند نباشد، علاقه من به هنر فقط به عکاسی محدود نمی‌شود اما به نظرم  زمانی می توانید اسم خودتان را عکاس بگذارید که بتوانید تمام هنر خودتان را به عکاسی محدود کنید؛ زمانی که شما می‌خواهید به دور دست زوم کنید چاره ای ندارید که لنز تله تری (مدیوم دیگری) انتخاب کنید. اینکه با کیفیت بالاتری عکس بگیریم و بعد کراپ کنیم فقط سر خودمان را کلاه گذاشتیم. وارد دعوای خانوادگی عکس باید عکس باشد یا عکس امروز حتما باید با استیتمنت ارائه شود نمی‌شوم. با فاصله‌ی بیش‌تری نگاه می‌کنم شاید خیلی از ویدئوآرتیست هایی که تازه این راه قدیمی را شروع کردند هم همین عقیده را داشته باشند. یادم هست با یکی از استادها هم همین صحبت را داشتیم , با بچه های عکاسی دانشگاه نمایشگاه گروهی گذاشته بودیم و عکسی که اونجا ارائه داده بودم یک گچ پیش ساخته شکسته وسط یک تپه شن و ماسه بود. (برای اعتراض به تبانی بین بعضی از هنرمندان و بعضی از گالری داران) استاد خادمیان از من پرسیدند که چرا می‌خواهی این کار رو به صورت عکس ارائه بدهی؟

جواب من بازهم همین بود, خوب من الان دارم عکاسی می‌خوانم مسلما تحت تاثیر عکاسی ام , سوژه هامو اصلا عکاسی می بینم , ایده هامو سعی میکنم عکاسی پیاده کنم اگر قرار بود همین کار را زمانی به جز زمان دانشجویی ارائه بدم بعید نبود وسط نمایشگاه یک تپه شن و ماسه جمع کنم و وسطش یک گچ پیش ساخته بزارم (عکس به همراه توضیحات نمایشگاه)

به ادامه مطلب بروید...

  • علی مزینانی
۱۱
مرداد
۹۴
نویسنده رمان‌های «شاه بی شین» و «آه با شین» گفت: می‌توانستم از مسائل خانوادگی رمان بنویسم، اتفاقا این برایم بسیار راحت‌تر بود؛ اما تصور می‌کنم حرف های ناگفته زیادی وجود دارد که در مورد انقلاب اسلامی باید بیان شود.
خبرگزاری فارس: می‌توانستم رمان خانوادگی بنویسم اما حرف‌های زیادی درباره انقلاب بر زمین مانده است
 

به گزارش شاهدان کویرمزینان، نشست ادبی «لذت داستان» با حضور محمدکاظم مزینانی نویسنده رمان‌های «شاه بی شین» و «آه با شین» عصر 6 مردادماه در فرهنگ سرای سرو برگزار شد. محمدکاظم مزینانی در ابتدای این نشست که به همت موسسه شهرستان ادب و فرهنگ سرای سرو، سه شنبه 6 مرداد ماه برگزار شد، درباره چگونگی نویسنده شدن خود به زبان طنز، گفت: در کودکی احساس می‌کردم در آینده بدبخت خواهم شد و زندگی خوبی نخواهم داشت اما نمی دانستم که این بدبختی، نویسندگی است. کودکی خیلی معمولی داشتم و این گونه نبود که از همان ابتدا بدانم که می خواهم نویسنده شوم.

وی ادامه داد: یک اتفاق کوچک و آشنایی ام با یکی از مسئولان کیهان بچه ها باعث شد که سر از کیهان بچه ها دربیاورم. شاید اگر کیهان فرهنگی می‌رفتم الان نویسنده نبودم و وارد حوزه های سیاسی می شدم. اما همیشه حوادث کوچک زندگی آدم را تغییر می دهند.

این نویسنده در پاسخ به سوالی درباره نویسندگی اش در دو حوزه کودک و نوجوان و بزرگسال نیز گفت: ادبیات کودک و نوجوان با ادبیات بزرگسال بسیار متفاوت است. وقتی برای کودکان کار می کنید می دانید برای چه مخاطبی می نویسید و مخاطبانتان مشخص هستند و انتقال مفاهیم و پیام ها نیز یک طرفه است؛ چرا که مخاطب کودک و نوجوان نوع برخوردش با آثار ادبی متفاوت از مخاطب بزرگ‌سال است. در نویسندگی بزرگ‌سال، نوشتن همچون داد و ستد است و این گونه نیست که تنها اثری ارائه دهید و مخاطب هم آن را بپذیرد. داستان شما با مخاطب بزرگ‌سال مواجه می شود و نقد و یا تایید می شود و در هر صورت بازخورد اثرتان را به طور عینی تر مشاهده می کنید.

به ادامه مطلب بروید...

  • علی مزینانی
۰۸
مرداد
۹۴

مجید مزینانی شریفی عضو تیم فوتبال پرسپولیس سبزوار به عنوان آقای گل مسابقات فوتسال جام رمضان شهرستان سبزوار معرفی شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ بنا براعلام هیئت فوتبال شهرستان سبزوار با خاتمه یافتن مسابقات داخل سالنی جام رمضان تیم پرسپولیس این شهرستان به عنوان قهرمانی رسید و مجید مزینانی فرزند استاد محمد شریفی با 8 گل زده به عنوان آقای گل مسابقات معرفی شد.

مجید مزینانی متولد سال 1368 مزینان است که در حال حاضر در رشته مدیریت جهانگردی دانشگاه پیام نور سبزوار مشغول به تحصیل می باشد.

آقای گل

  • علی مزینانی
۰۷
مرداد
۹۴

مهدیه مزینانی های مقیم تهران جلسه ی آموزش قرآن کریم را برای سنین مختلف در روزهای یک شنبه هرهفته برگزار می نماید

به گزارش شاهدان کویر مزینان؛ بنا براعلام قبلی در ماه مبارک رمضان جلسه روخوانی ، روان خوانی، تجوید، صوت و لحن و حفظ قرآن کریم به استادی قاری جوان مزینانی علی رضا تاج در روزهای یک شنبه هرهفته از ساعت 19 تا 20:30 برای سنین مختلف در مهدیه مزینانی های مقیم تهران برگزار می شود.

شایان ذکر است علاقمندان می توانند برای آشنایی بیشتر با نحوه ی برگزاری این برنامه با شماره تلفن 09366664157 تاج مزینانی تماس بگیرند.

علی رضا تاج مزینانی دانشجوی بیولوژی داشگاه آزاد اسلامی تهران است که در زمینه حفظ و قرائت قرآن کریم نیز فعالیت می کند و در مسابقات مختلف شهرستان سبزوار و استان خراسان رضوی دارای رتبه و مقام قرآنی می باشد.

مهدیه مزینانی های مقیم تهران در خیابان پیروزی ، چهارصد دستگاه ، خیابان کلینی واقع شده است.

  • علی مزینانی