مجتبی مزینانی کارشناس حقوقی :عواقب حقوقی نگهداری حیوانات خانگی :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

مجتبی مزینانی کارشناس حقوقی در این باره می‌گوید: اگر نگهداری حیوانات مخل نظم و آسایش دیگران شود، افراد می‌توانند با استناد به موادی از قانون مجازات اسلامی طرح شکایت کنند.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ وی با اشاره به اصل 40 قانون اساسی می‌گوید: این اصل براساس یک قاعده بسیار مهم فقهی مطرح شده است و آن این است که هیچ کس نمی‌تواند اعمال حق خویش را به وسیله ضرر به غیر و یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد.

او در توضیح گفته خود می‌افزاید: فرض کنید فردی بگوید من مالک این خانه هستم و در چارچوب خانه خود هرکاری که می‌خواهم اعم از نگهداری حیوان یا برگزاری مهمانی انجام می‌دهم، اما وی باید بداند که قانون چنین اجازه‌ای به او نمی‌دهد.

مزینانی در ادامه می‌افزاید: اگر سر و صدای حیوانات باعث برهم خوردن آرامش همسایه‌ها شد آن‌ها می‌توانند با استناد به این قانون رفع مزاحمت کنند.                                                                                         

به گفته وی در حال حاضر پرونده‌های مربوط به نگهداری حیوانات خانگی در دادگاه‌ها کم نیست، البته تمام این‌ها ناشی از ناآگاهی دارندگان این حیوانات نسبت به حقوق حیوان و افراد جامعه می‌شود.

منبع: فرارو

  • علی مزینانی

نظرات  (۲۹)

  • ابوالفضل همتی
  • سلام دوست عزیز
    وبلاگت خیلی قشنگه
    من که خیلی خوشم اومد
    قالبت که خیلی مناسبه
    میتونمازت یه خواهش کوچولو کنم
    امید وارو رومو زمین نندازی
    بیا تو وبم اونجا کامل توضیح دادم که چیکار برام کنی
    منتظرتمااااااا
    سلام وبت خیلی خوبه :) به منم سر بزن
    دانلود فیلم و سریال با لینک مستقیم
  • همیشه امیدوار
  • سر بر شانه خدا بگذار تا قصه عشق را چنان زیبا بخواند

    که نه از دوزخ بترسی و نه از بهشت .....

    به رقص درآیی.....

    قصه عشق ، انسان بودن ماست....

    **********

    پیش من هم بیاین خوشحال میشم

    پاسخ:
    پاسخ:
    باسلام و عرض ادب
    خدمت رسیدیم تا ازحضورتان در شاهدان کویرمزینان قدردانی کنیم بازهم تشریف بیاورید
    سلام دوست عزیز وبلاگت واقعا خیلی خیلی عالیه
    حرف نداره خیلی کیف بردم واقعا بی نظیره
    دوست خوب من میگم که منم یه فروشگاه اینترنتی دارم که
    ازت میخوام که به این فروشگاه بیای و اگه خواستی یکیشون رو بخری
    در ضمن برای هر خریدت 20 هزار ریال شارژ رایگان میدیم
    و یک قرعه کشی و نظر سنجی نیز داریم که جایزش یک محصول رایگانه هر چی که خواستی میتونی رایگان بگیریش
    و اگه شما اون محصول رو سفارش دادی به درب خونتون میفرستیمش
    و بعد از اینکه اونو تحویل گرفتی پولشو به مامور پست میدی
    ازت میخوام حداقل یکی از محصولاتمون رو بخری
    قربونت برم
    منتظرت هستم ها حتما بیا و اگه تونستی یکی رو بخر
    خواهش میکنم رومو زمین ننداز
    من چشم به راه تو هستم زود تر بیا
    دوست خوبم بای
    با سلام
    من از خوانندگان پروپا قرص وبلاگتونم
    قبلا هم پیام دادم ولی جوابی ندادید
    دوست دارم تبادل لینک با من داشته باشید
    اگر دوست داشتید با سایتمون تبادل لینک کنید به من خبر بده
    لطفا من را با نام اخبار ارشد پیام نور لینک کن اطلاع بده سریعا شما رو لینک کنم
    لطفا از طریق ایمیل با من در تماس باش
    منتظر شما هستم
    دوستدار شما سروناز
    لینک ما : hamisheonline.ir
  • یک دنیا امید
  • خدایا !!

    راهی نمیبینم ! آینده پنهان است ...

    اما مهم نیست !

    همین کافیست که

    تو راه را می بینی و من تو را ...

    ****
    پیش من هم بیاین
    سلام وبلاگ خوب و زیبایی داری...موفق باشی.به سایت ما هم سر بزن
    ممنون

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    تشکر از حضورتان من نیز به سایت شما آمدم و استفاده کردم
  • یک دنیا امید
  • خدایا !!

    راهی نمیبینم ! آینده پنهان است ...

    اما مهم نیست !

    همین کافیست که

    تو راه را می بینی و من تو را ...

    ****
    پیش من هم بیاین

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    ما همیشه مهمان وب عالی شما هستیم
    با سلام
    من از خوانندگان پروپا قرص وبلاگتونم
    قبلا هم پیام دادم ولی جوابی ندادید
    دوست دارم تبادل لینک با من داشته باشید
    اگر دوست داشتید با سایتمون تبادل لینک کنید به من خبر بده
    لطفا من را با نام کارشناسی ارشد فراگیر لینک کن اطلاع بده سریعا شما رو لینک کنم
    لطفا از طریق ایمیل با من در تماس باش
    منتظر شما هستم
    دوستدار شما سروناز
    لینک ما : hamisheonline.ir
    سلام دوست عزیز
    وبلاگت عالیه
    قالبتم قشنگه
    ازت خواهش میکنم که به سایت من سر بزنی
    اس جوک دات آی آر
    سایت من جامع ترین سایت جوک و اس ام اس و تصاویر و ... قراره بشه
    تعداد نویسنده هامون کمه،اگه می تونی به ما کمک کنی ،این لطف رو از ما دریغ نکن،البته مزایایی هم داره
    واگه دوست داری ما رو بوکمارک کن
    امیدوارم رومونو زمین نندازی
    sjok.ir



    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    دعوتتان را لبیک گفته و خدمت رسیدیم
    با سلام
    من قبلا هم نظر گذاشتم ولی با من تماس نگرفتید !!!
    وبلاگ خیلی خوبی دارید
    اگر دوست داشتید با سایتمون تبادل لینک کنید به من خبر بده
    لطفا من را با نام "جزوات کارشناسی ارشد فراگیر" لینک کن اطلاع بده سریعا شما رو لینک کنم
    لطفا از طریق ایمیل با من در تماس باش
    منتظر شما هستم
    دوستدار شما سروناز
    لینک ما : hamisheonline.ir
    با سلام
    وبلاگ خوبی دارید و بسیار پر باره
    اکثرا به وب شما سر میزنم و مطالبتون رو میخونم
    دوست دارم تبادل لینک با من داشته باشید
    اگر دوست داشتید با سایتمون تبادل لینک کنید به من خبر بده
    لطفا من را با نام "جزوات کارشناسی ارشد فراگیر" لینک کن اطلاع بده سریعا شما رو لینک کنم
    لطفا از طریق ایمیل با من در تماس باش
    منتظر شما هستم
    دوستدار شما سروناز
    لینک ما : hamisheonline.ir
    اگر خدا را با چشم دل ببینیم دگیر دنیا را نحواهیم دید

    پیش من هم بیاید
    سلام
    وبلاگت واقعا عالیه قالبت دیگه حرف نداره
    میتونم ازت خواهش کنم
    بیای وبلاگم پست اولمو ببینی و انجام بدی
    حتما بیایااا
    سلام خوبی؟؟مطالبت زبیاست ولی هرورز به بروز کن بازم میام
    به وب سایت منم بیا یه نظر بزار خوشحال بشم باورت میشه ما به همین نت متعاد شدیم یه دونه نظر شما منو خیلی خوشحال میکنه منتظرتم به خدا نیایی خیلی ناراحت میشم (اگه حوصله نظرنداری خواهش میکنم یه سری بزن)

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب

    بادعوتت آمدم بازم میام بازم نظر می گذارم چون مطالبت جالب بود
  • رویای روشن
  • اگر در قدم اول موفقیت نصیب ما می شد،

    ...سعی و عمل دیگر معنایی نداشت

    پیش من هم بیاید خوشحال میشم

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    ماکه همیشه مهمان شما هستیم ای مرد
    salam khooofi?!
    khooosh umadam be webt... :)))
    webt bad nista vaali khooobam niss!!! :)))
    shookhidam baw webt khiliam ba hal :) man az webt didan kardam
    age mesh to ham az foorooshgah man didian kon
    khiiliii badi age didan nakoni :(('
    mamanoon misham ye kharid kooochoolooo ham bokoni !!
    ye kharid kooochoollooohaaa :))
  • امید جاودان
  • هیچ کس مجبور نیست، انسانِ بزرگی باشد.

    تنها، انسان بودن کافی است.

    پیش من هم بیاین خوشحال میشم .
  • امید جاودان
  • قطاری سمت خدا میرفت ،
    همه مردم سوار شدند ،
    وقتی به بهشت رسید همه پیاده شدند
    یادشان رفت مقصد خدا بود نه بهشت

    پیش من هم بیاین خوشحال میشم .
  • یه دنیا امید
  • از تصادف جان سالم به در برده بود و می گفت
    زندگی اش را مدیون ماشین مدل بالایش است
    و خــــــــــــــــــــــــدا همچنان لبخند میزد. . .
    `پیش من هم بیاین خوشحال می شم
    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    بازهم به وب عالی شما سرزدم
    سلام وبلاگتون خیلی خیلی عالیه
    مطالتون واقعا مفیدن لطفا به وبلاگ منم یه سری
    بزنید و هر چند تا میتونین نظر بذارین
    منتظرتون هستم
    فعلا بای

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب

    بی تعارف می گم از مطالب ارزنده ات به ویژه بخش قهوه استفاده کردم
    یاحق
    سلام
    وبلاگت عالیه خیلی خوشم اومد
    قالبت که دیگه حرف نداره
    میتونم خواهش کنم بیای به وبلاگ من هم سر بزنی
    پست اول منو کامل بخونی و انجام بدی
    یک دقیقه بیشتر وقت نمیبره
    انجام دادی نظر بده
    اگه نظر بدی بگی انجام دادی دوباره سر میزنم
    سلام
    وبلاگت عالیه خیلی خوشم اومد
    قالبت که دیگه حرف نداره
    میتونم خواهش کنم بیای به وبلاگ من هم سر بزنی
    اولین پستمو بخونی و حتما انجام بدی
    کلا یک دقیقه بیشتر وقت نمیبره
    بعد حتما تو نظر دهید بگو که انجام دادی
    نظر بدی بگی انجام دادی
    دوباره بهت سر میزنم
  • بهار بی خزان
  • در سقوط هم می توان با صلابت بود این را ابشار به من اموحت
    پیش من هم بیاین
  • بهار بی خزان
  • در سقوط هم می توان با صلابت بود این را ابشار به من اموحت
    پیش من هم بیاین
    گرچه این روز ها بی تو می گذرد اما من بی تو ازین روزها نمیگذرم ...

    پاسخ ما
    باسلام و عرض ادب
    درود بر همت شما
  • آشنای غریب
  • سلام بر اندیشه های نو سلام بر زندگی
    منتظر حضور گرمتان هستم.

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    درودآشنا
  • آشنای غریب
  • سلام بر اندیشه های نو سلام بر زندگی
    منتظر حضور گرمتان هستم.

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    بازهم از حضورتان تشکر و قدردانی می شود ماهم از مطالب ارزشمندتان استفاده کردیم و می نماییم
    salam khooofi?!
    khooosh umadam be webt... :)))
    webt bad nista vaali khooobam niss!!! :)))
    shookhidam baw webt khiliam ba hal :) man az webt didan kardam
    age mesh to ham az foorooshgah man didian kon
    khiiliii badi age didan nakoni :(('
    mamanoon misham ye kharid kooochoolooo ham bokoni !!
    ye kharid kooochoollooohaaa :))



    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    tashkkor

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">