بایگانی ارديبهشت ۱۴۰۱ :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

۳۱
ارديبهشت
۰۱

 

🔹اولین دوره «مسابقات فوتسال جام نفس، یادبود فرشتگان جان بخش اهدا کننده عضو» به همت «انجمن اهدای عضو ایرانیان» در سالن فوتسال مجموعه ورزشی کشتیرانی، با هدف ترویج فرهنگ اهدای عضو برگزار شد.

🔹حسام مزینانی، مجری صدا و سیما و رادیو از دیگر بازیکنان تیم مجریان صدا و سیما است که در جام نفس حضور داشت. به گفته او این جام یکی از اقدامات خوب در جهت فرهنگ‌سازی اهدا عضو است و موقعیت خوبی است تا در رابطه با این موضوع در یک فضای سالم اطلاع‌رسانی شود.

🔹مزینانی با اشاره به اینکه جام نفس فرصتی را به وجود آورد تا از طریق آن داوطلب اهدای عضو شود خاطرنشان کرد: بارها از اطرافیان و دوستان شنیده بودم که داوطلب اهدای عضو شده‌اند اما تا امروز خودم موفق نشده بودم در این کار خیر هم قدم شوم اما جام نفس این فرصت را فراهم کرد.

🔹در این دوره از مسابقات تیم‌های مجریان صدا و سیما، فوتبال 120، رستوران غنچه، تجارت الکترونیک تنیان، آریا تراز سورن، فن‌آوری و اطلاعات ملل، تیم پارسه داریوش، شرکت مهندسی یاس ارغوانی شرکت کردند که چهار تیم به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند .
 به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۲۶
ارديبهشت
۰۱

 

از دین بگریزیم حقیقت بستیزیم
در محکمه محکوم و در مغلطه تیزیم

بر درگه حق رنگ نمانده است به رخسار
در دیده مردم ز خطا پاک و تمیزیم

گر بحث ز مردانگی و مرد بر آید
در بیشه چو شیریم! خفا همچو کنیزیم

هم پشت و هم رو ،همه یکسان که نباشد!؟
نزدیک چنان دشمن و از دور عزیزیم

گر حال فقیری به سر راه بپرسند
او سالم و برناست و ما پیر و مریضیم

یا مرد جهادیم و یا خوب و سخنور
در وقت عمل زیر پتو هاست که خیزیم

بر خواهر و مادر مثل یار و نگهبان
نا محرم خود را که ببینیم چه هیزیم

ولله و به الله قسم، نقل مجالس
در خلوت خود با عرق ناب مویزیم

یک سنگ بیاور به سر خود بنشانیم
یا خاک بیاور به سر و کله بریزیم

🌹شاعر؛ عبداله محمدی مزینان(فریاد)

 

 به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۱۶
ارديبهشت
۰۱

✍️دوستی می گفت: مردم مزینان آدمهای عجیبی هستند همگی سخنور و دانا که وقتی در باره کوچکترین مسأله ای با آنها حرف می زنی ساعت ها برایت سخن می گویند و بنا به گفته پدر بزرگم؛شاه پهلوی وقتی مبارزات و سخنرانی ها و آثار دکتر علی شریعتی را دید گفت بروید آب این مزینان را آزمایش کنید ببینید چه خاصیتی دارد که چنین شخصیت هایی پرورش می دهد!»

🔷پدرش اهل مزینان است و مادرش تفرشی و با احترامی که برای اقوام مادری خویش قائل است ولی علاقه خاصی به زادگاه پدری خود دارد و برای همین اولین اثر مکتوبش را نیز تقدیم کرده به مردم کهن دیار مزینان.

🔹سخن از خانم الهام مزینانی است فرزند یکی از همین مردمان خوش اخلاق و خوش برخورد مزینان به نام  محمد فخاری است که آدم از مصاحبت با او سیر نمی شود مانند پدر بزرگوارش زنده یاد عباسعلی فخاری که به تعبیر یکی از دوستان شاعر و عاشق علی پسر مزینان این کوزه گر مزینانی در همان کارگاه کوزه گری خود شریعتی دیگری بود و کاش بتوانم یک بار دیگر او را ببینم. وقتی گفتم این پیر دانای فخار  دارفانی را وداع گفته و آن کارگاه اکنون محل تندیس شریعتی شده کلی افسوس خورد...»

🔹الهام خانم مزینانی فخاری بدون آنکه دوره ای خاص را در نویسندگی تجربه کند اما از مشاوره و راهنمایی با استادان بزرگ همیشه بهره مند بوده و مطالعه آثار گوناگون زندگی، او را متحول کرده و پس از یک تجربه جالب به نوشتن کتابی می پردازد که امید را به خوانندگان هدیه می کند؛«از خواستن تا شدن»

🔹خانم مزینانی متولد آبان ماه 1359 است و تحصیلات را در علوم پایه و رشته ریاضی و کاردانی حسابداری به اتمام رسانده و مدتی نیز در رشته روانشناسی به تحصیل پرداخت و با گذراندن دوره های اعتماد به نفس تجربه ارزشمندی کسب کرد و ماحصل آن همین اثر ماندگار شد.

📕این کتاب که مزین شده به پیشگفتاری از فرزند شایسته کویر دکتر علی شریعتی مزینانی و در کتابخانه ملی نیز ثبت شده با تخفیف ویژه آماده ارائه به مخاطبان گرامی به ویژه همشهریان عزیز مزینانی است که می توانند برای دریافت آن با شماره تلفن نویسنده ( 09056976232 ) تماس بگیرند.

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۱۶
ارديبهشت
۰۱

🔹خاندان معزز خصالی، سلیمی، محمدی و رضایی فر در مزینان از جایگاه ویژه ای در علم و ادب و برپایی مجالس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برخوردارند.

🔹این خانواده ها همچنین در کار خیر السابقون السابقون بوده اند و وقفیات آنها در مزینان باقیات الصالحاتی است که همیشه مردم این دیار تاریخی به یاد داشته و آن را پاس می دارند و سلام و صلوات به روح درگذشتگان و مسافران آسمانی آنها نثار می کنند.

🔹امروز نیز یکی از مدارس قدیمی مزینان میزبان جمعی از بستگان این عزیزان بود تا یاد  مادر مؤمنه و خادمه حضرت فاطمه سلام الله علیها "حاجیه خانم زهرا رضایی فر همسر بزرگوار رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس زنده یاد حاج محمدباقر خصالی" را در مراسمی که اهالی فرهنگ برای این مادر آسمانی برگزار کردند گرامی بدارند.

🔹مجلسی که فرزندان حاجیه خانم رضایی فر پیشگام خدمت به دانش آموزان شدند و هزینه مراسم هفتمین روز درگذشت مادرشان را برای  امور آموزشی و رفاه بیشتر فرزندان مزینانی به این مدرسه هدیه کردند.

🔹همچنین در این مراسم مبلغ اهدایی بستگان زنده یاد محمدعلی محمدی مزینان برای نصب دوربین در این محیط آموزشی تقدیم مدیریت مدرسه شد.

🔹در این مراسم مدیریت و کادر آموزشی مدرسه شیخ قربانعلی شریعتی و شورای اسلامی مزینان و ریاست آموزش و پرورش داورزن مراتب امتنان و قدردانی خود را  از این خیرین نیکوکار ابراز داشتند و تصاویر سه عزیز خصالی و رضایی فر و محمدی در این فضای آموزشی نصب شد تا دانش آموزان و والدین آنها همیشه به یاد آنها باشند.

🔹این دومین مراسم گرامیداشت برای مادران مزینانی است که در دوسال اخیر وارثان خوش فکر آنها در یک نذر فرهنگی شرکت می کنند و هزینه مجلس ختم عزیزانشان را به مدرسه هدیه می نمایند و با درایت مدیر مدرسه و با حضور دانش آموزان و والدین آنها مجلس یادبودی برای پاسداشت چنین اقدامی در محیط مدرسه برگزار می کنند...

 به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۱۴
ارديبهشت
۰۱

 ام الشهید حاجیه خانم حسنیه محمدی مزینانی  همسر بزرگوار زنده یاد حاج علی اکبر تاجفرد و مادر شهید والامقام موسی الرضا تاجفرد روز چهارشنبه چهاردهم اردیبهشت 1401 دارفانی را وداع گفت.
قرار است پیکر این مادر آسمانی روز جمعه شانزدهم اردیبهشت در مصلی شهرستان سبزوار تشییع و به خاک سپرده شود.


🚩یادنامه بسیجی شهیدموسی الرضا تاجفرد

✍️بسیجی شهید موسی الرضا تاجفرد فرزند علی اکبر اول تیرماه سال 1346 در مزینان به دنیا آمد . در کودکی به خاطر شغل پدر در شهرستان سبزوار ساکن شدند و  تحصیلات ابتدایی را در دبستان شهدای هویزه کنونی و تحصیلات راهنمایی را در مدرسه بزرگمهر با موفقیت گذراند و برای ادامه تحصیل به دبیرستان دکتر غنی گام نهاد و تا سوم دبیرستان ادامه تحصیل داد .

با شروع انقلاب اسلامی موسی الرضا که در سال دوم راهنمایی درس می خواند در راهپیمایی های انقلابی مردم سبزوار شرکت می کرد و پس از آغاز جنگ تحمیلی به عضویت بسیج در آمد و پس از چند بار حضور در جبهه های حق علیه باطل عاقبت در عملیات سرنوشت ساز والفجر هشت و در یوم الله 22 بهمن سال 1364 نام پاکش در طومار مجاهدان راه خدا و شهدای کربلای ایران ثبت گردید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای سبزوار به خاک سپرده شد.

برادر شهید می گوید:
موسی الرضا چند روز قبل از اعزامش به منطقه عملیاتی، یک روز صبح از دامادمان که دوربینی در دست داشت خواهش کرد که یک عکس یادگاری از او بگیرد. همین که دامادمان خواست عکس او را بگیرد، کتابش را باز کرد به طوری که جلد آن کاملاً در عکس مشخص بود. بعد از شهادتش وقتی ما دقیق تر به عکس نگاه کردیم متوجه شدیم که روی جلد کتاب نوشته شده بود: والفجر ولیال عشر. 22 بهمن مبارک باد. او شاید با این کار نام عملیات و روز شهادتش را به ما گفته بود.  

🔹مرحوم ابراهیم موهبتی همرزم شهید تاجفرد نقل کرد:

پس از گذشتن  رزمندگان اسلام از اروند رود و پدافند و استراحت نیروها در پشت خاکریز نیمه های شب صدای گریه ای همسنگران را از خواب بیدار کرد . من جزو اولین کسانی بودم که بیدار شدم و به سراغ آن رزمنده رفتم و دیدم که موسی الرضا تاجفرد است که در حالتی معنوی مشغول خواندن نماز شب و راز و نیاز خاصی با معبود خود بود . پس از اتمام نماز به سراغش رفتم و گفتم:«چرا این قدر گریه کردی؟»

گفت:« قبل از نماز خواب می دیدم که همراه فرشتگان الهی در نزد پرودگار حاضر هستم . پس از این که از خواب بیدار شدم نماز شب و شکر به جا آوردم و فهمیدم که شهید می شوم. از خداوند می خواهم که این قربانی را از خانواده ام قبول کند.»

🚩پیام شهیدموسی الرضا تاج فرد:

بسمه تعالی
و العصر ان الانسان لفی خسر الا الذین امنوا و عملوا الصالحات تواصو بالحق و تواصو بالصبر.
هر انسانی که به این دنیا می آید باید بازگردد. و چه خوبست که این بازگشت بسوی خدا با (جهاد در راه خدا باشد).اگر راه مان فی سبیل الله باشد. مرگ سرخ را بر مرگ سیاه ترجیح داده ایم. آخرت از رنجها و سختی هایی که انسان دیده است راحت تر است. زیرا انسان که به سوی خدا حرکت کرد. مورد آمرزش و مغفرت خداوند قرار می گیرد.
مادر جان و پدر عزیزم سلام علیکم! امیدوارم که حالتان خوب باشد و بتوانید قدمهایتان را در راه خدا استوارتر و محکم تر گردانید و بیشتر با دشمنان اسلام کسانی که می خواهند به اسلام ضربه وارد کنند از هر طریقی که باشد با آنها بجنگید. مادر و پدر عزیزم! اگر در این مدتی که من از آغاز کودکی در آغوش پر از مهر و محبت قرار داشتم و مرا بزرگ نموده اید. شما را زیاد رنجانده ام از شما معذرت می خواهم. و از خداوند می خواهم که مرا در این راه که برگزیده ام موفق گرداند و شما از من راضی باشید. که این راضی بودن شما باعث شاد شدن روح من در آن دنیا می گردد.
و اما کلمه ای صحبت با برادران و خواهران عزیزم که امیدوارم همیشه در کارهایشان پیروز و موفق باشند. اگر مادر، پدر، برادر و خواهر عزیزم شهید شدم امیدوارم که از مرگ من ناراحت نشوید و در عزایم گریه زاری نکنید و اگر گریه کردید. به خاطر آن آقایی که در صحرای کربلا سر در بدن نداشت گریه کنید.
مادر جان و پدر عزیزم امیدوارم که شما را در بهشت جایی که خداوند به انسان آن را وعده داده است زیارتتان کنم. و از خواهرانم خواهش می کنم که زینب وار صبر کنند و در عزای من گریه نکنید و از برادرم می خواهم که بعد از من اگر به لطف خدا شهید شدم اسلحه مرا نگذارد و آن را از زمین بلند کند. تا بلکه ان شاءالله راه کربلای حسینی به دست شما برادران عزیز و رزمنده باز گردد. به امید آن روز. و از کلیه برادران و دوستان عزیزی که با من بوده اند می خواهم که با دشمنان و متجاوزان بجنگند. و همانطور که خداوند در قرآن می فرماید: "وقاتلوهم حتی لاتکون فتنه" یعنی اینکه با کافران جهاد کنید تا فساد و فتنه از روی زمین برطرف شود. تا ان شاءالله همیشه شر دشمنان و کافران از این سرزمین اسلامی قطع گردد.

 به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۱۲
ارديبهشت
۰۱

🔹 تیم  فوتسال مزینان با پیروزی مقابل تیم کاهک به مقام قهرمانی جام رمضان در شهرستان داورزن رسید.

🔹در این دوره از مسابقات که به همت هیات فوتبال و اداره ورزش و جوانان شهرستان داورزن برگزار شد هشت تیم شرکت داشتند که تیم مزینان بازهم با اتحاد خوب و همدلی بین بازیکنان و کادر فنی توانست مقام اولی مسابقات را از آن خود کند.

🔹جام قهرمانی مسابقات رمضان با حضور مقامات ورزشی و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان داورزن و فرمانده بسیج و روحانیت مزینان به ورزشکاران مزینانی اهدا شد.

🔹تیم مزینان در سه دوره مسابقاتی که پس از کرونا برگزار شد با وجود کمبود بازیکن و مشکلات و آسیب دیدگی بعضی از ورزشکاران دو بار قهرمان و یک بار نایب قهرمان مسابقات رسمی شهرستان شد که نشان دهنده زحمت و تلاش اعضای این تیم  اعم از بازیکن و مربی و سرپرست است که با تمام وجود در این مسابقات شرکت می‌کنند تا نام مزینان به عنوان قهرمان در مسابقات یاد شود .

 

 به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۸
ارديبهشت
۰۱

💠 رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان روز جهانی قدس را میراث بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و جهان بینی خاص ایشان دانست و تاکید کرد: برگزاری روز جهانی قدس در اقصی نقاط جهان رسوایی تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و حامیان آن از جمله آمریکا را رقم می‌زند.

💠 «احسان خزاعی(مزینانی)» طی یادداشتی در آستانه روز جهانی قدس با عنوان "فلسطین پاره تن اسلام است" که در مطبوعات پاکستان منتشر شد، گفت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با دوراندیشی و جهان‌بینی خاص بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان روز جهانی قدس نامیده شده است. روز قدس میراث ماندگار و از مهم‌ترین یادگارهای ارزشمند امام راحل (ره) است.

💠 وی افزود: برگزاری روز قدس نشان دهنده تقابل حق و باطل و صف آرایی عدالت در مقابل ظلم و جور می‌باشد.

💠 این جمله یادگار حضرت امام خمینی (ره) که «فلسطین پاره تن اسلام است» از این جهت بود که در مقاطعی از زمان مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شده بود.

 

 به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۲
ارديبهشت
۰۱

🔹دکتر مهدی مزینانی (خصالی)، مدیر  آستان مقدس عینعلی و زینعلی(ع) در تشریح برنامه‌های شب‌های قدر این مجموعه گفت: در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در این آستان برگزار می‌شود که برگزاری جزءخوانی قرآن کریم، بیان احکام و قرائت ادعیه، جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) و توزیع هزار افطار گرم هر شب و توزیع بسته‌های معیشتی برای فقرا و مستمندان از جمله برنامه‌های برگزار شده است که با استقبال پرشور زائران و مجاوران این آستان مواجه شده است.

🔹مدیر آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی با تأکید بر فضیلت احیا شب‌های قدر تصریح کرد: مهمترین برنامه آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی در ماه مبارک رمضان، برنامه احیا شب‌های قدر است و در کنار این مراسم، غرفه‌های مشاوره حقوقی، روان‌شناسی و ورزشی دایر است.

🔹مزینانی با اشاره به استقبال گسترده مردم از برنامه‌های این امامزاده عنوان کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های سه سال گذشته، مراسم شب‌های قدر در این امامزاده هر ساله با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم غرب تهران برگزار می‌شد.

🔹دبیر هیئت امنای آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) ادامه داد: اکنون پس از کاهش محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا اماکن مذهبی از جمله بقاع متبرکه و مراکز سازمان اوقاف آماده میزبانی از گسترده‌ترین اجتماع مردمی در شب‌های قدر هستند، چراکه بنا بر روایات امامان معصوم(ع)، فضیلت این شب از هزار ماه بیشتر است و مقدرات انسان در یک سال آینده رقم خواهد خورد.

🔹مزینانی تأکید کرد: سیل خروشان مؤمنان و دل‌سوختگان در این شب‌ها ایمان خود را بیش از پیش محکم می‌کنند و با حضور شکوهمند خود در این اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، تصویری معنوی و شورانگیز از نیایش، مناجات و انابه به درگاه خداوند را به نمایش می‌گذارند.

🔹وی در تشریح برنامه‌های شب‌های قدر آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی گفت: مراسم احیاء شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۲:۳۰ با قرائت دعای جوشن کبیر و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن موسوی معاون دادستان کل کشور آغاز می‌شود و پس از آن برنامه مداحی آقای نریمان پناهی و اجرای مراسم احیا و قرآن به‌سر برگزار خواهد شد.

🔹مزینانی با دعوت از عموم مردم برای حضور در این مراسم معنوی گفت: آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی در محیطی معنوی، آرام و دل‌انگیز در شب‌های قدر پذیرای عموم مردم است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق بزرگراه اشرفی اصفهانی، بعد از تقاطع پونک، بلوار پونکی، کوچه امامزاده به این آستان مراجعه کنند.

 

 به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی