مصاحبه دکتر علی رضا مزینانی عضو هیئت علمی سازمان پدافند با رادیوگفت وگو :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

برنامه "گفت وگوی علمی" با موضوع (سازمان پدافند غیر عامل) و با حضور دکتر علیرضا مزینانی مدیرکل پدافند غیر عامل سازمان محیط زیست و عضو هیئت علمی سازمان پدافند غیر عامل روانه آنتن شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛دکتر مزینانی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست یک دستگاه حاکمیتی است، گفت: دستگاه حاکمیتی در حفاظت از مقوله های اصلی حیات که آب، خاک، هوا و ذخایر و منابع طبیعی است نقش دارد. با توجه به وظایف ذاتی، محیط زیست در حوزه های مختلف فعالیت می کند یعنی معاونت های مختلف دارد.

وی مهمترین موضوع در سطح استان ها را محیط بانان دانست و بیان داشت: محیط بانان مهمترین سنسورهای محیط زیست هستند که اولین تهدیداتی که به محیط زیست وارد می شود را این افراد شناسایی و مخابره می کنند.

وی افزود: وظیفه محیط زیست این است که با دستگاه های مختلف ارتباط داشته باشد؛ مخصوصا در پدافند غیر عامل ارتباط خیلی خوبی داشته ایم که این ارتباط در سطح معاونت ها است.

مدیر کل پدافند غیر عامل سازمان محیط زیست در مورد مناطق حفاظت شده اظهار داشت: در حال حاضر 13 درصد از اراضی کل کشور جزو مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است و افق جهانی این است که در سال 2020 به 17 درصد برسیم. بنابراین باید در این حوزه تمام دستگاه ها و بخش های مختلف، ورود کنند زیرا مسئله محیط زیست فقط به سازمان محیط زیست بستگی ندارد.

وی با تاکید بر این موضوع که محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی است ، عنوان داشت: باید بخش های مختلف  مردم به کمک محیط زیست بیایند. دریاچه ارومیه منشاء و حق آب داخلی دارد ولی آن را مدیریت نکردیم. وقتی مدیریتی انجام نشود، تهدیداتی ایجاد می شود که جبران ناپذیر است.

عضو هیئت علمی سازمان پدافند غیر عامل با تصریح بر اینکه محیط زیست باید یک ابزار قدرتی برای اعمال برنامه ها داشته باشد، گفت: محیط زیست اگر این ابزار را داشته باشد می تواند از دستگاه های دیگر مطالبه کند. شرایطی که امروز دچارش هستیم یکسری پیش زمینه ها داشته است؛ یکی از این پیش زمینه ها رعایت نکردن مواردی بوده است که باید انجام می شده است مانند آمایش سرزمینی. ما باید پیش از اینها آمایش سرزمینی را انجام می دادیم و این در حالی است که مطالعات نیز انجام شده بود.


به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی

شاهدان کویر

مزینان

مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">