دکتر علی اکبر تاج مزینانی: نگاه مسئولین به حوزه جوانان نیازمند اصلاح است :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

مدیر گروه تعاون و رفاه اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی می گوید: جوانان باید در اولویت مسئولین باشد، نگاه مسئولین به حوزه جوانان نیازمند اصلاح است.

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان علی اکبر تاج مزینانی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه گفت: جوانان از چندین جهت چه به لحاظ جمعیتی و نسلی و چه به لحاظ نیروی اجتماعی موثر، نیازمند توجه ویژه هستند و باید در سیاستگذاری ها جدی گرفته شوند. اما آنچه که متاسفانه شاهد آن هستیم نوسانات موجود در این حوزه در دوره های مختلف حکومتی است.
وی افزود: برخی از مشکلات موجود در این زمینه مربوط به سیاستگذاری هاست که به سطوح بالاتر برمی گردد و بخشی مربوط می شود به مشکلات ساختاری، هنجاری و رفتاری که به حوزه جوانان و وزارت ورزش و جوانان برمی گردد. بنابراین برای حل این مشکلات نگاه مسئولین بالادستی و نگاه مسئولین حوزه جوانان باید به مسئله جوان اصلاح شود.
تاج مزینای تاکید کرد: بین اینکه مسئله جوانان در حاشیه باشد تا اینکه در اولویت قرار بگیرد تفاوت بسیار است. تشکیل جلسات شورای عالی جوانان، بحث اعتبارات حوزه جوانان، داشتن برنامه در بلاترین سطح ملی اینها همه شاخص هایی است که نشان می دهد حوزه جوان چقدر در محوریت توجه است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر این حوزه نیازمند بازنگری جدی است اظهار داشت: باید این وزارتخانه جایگاه ویژه ای داشته باشد و در راس توجه قرار گیرد. و وزیر جدید باید توجه کند که اگر این سرمایه گذاری های فکری، معنوی و پشتیبانی وجود نداشته باشد تحول جدی رخ نخواهد داد.
علی اکبر تاج مزینانی در خصوص شرایط انتخاب وزیر ورزش و جوانان عنوان داشت: باید به علایق فرد منتخب برای این حوزه نیز توجه کرد کسی که صرفا علایق پژوهشی، ورزشی و... داشته باشد قطعا عملکردش تحت الشعاع این علایق قرار خواهد گرفت. بنابراین باید فردی انتخاب شود که دغدغه اش بحث جوان باشد و سبقه ای هم درمدیریت، سیاستگذاری و برنامه ریزی عمومی و اجتماعی داشته باشد تا بتواند بهتر کار را پیش ببرد.
مدیر گروه تعاون و رفاه اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص نقش ستادی و اختیارات این حوزه اظهار داشت: مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد برمی گردد به مشکلات ساختاری و اینکه مثلا جایگاه اسناد حوزه جوانان در نظام سیاستگذاری و بودجه کشور مشخص نیست. این نظام باید منسجم باشد تا راه به جایی ببرد. از طرفی این اسناد ضمانت اجرایی ندارند یعنی دستگاه های که در این حوزه فعالیت موثری داشته باشند تشویق نشده و دستگاه های غیر فعال نیز توبیخ نمی شوند و این به معنای عدم ضمانت اجرایی است، اینها مسائلی است که باید اصلاح شود.


به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی

شاهدان کویر

مزینان

مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">