افتتاح پروژه بهره برداری احیا و مرمت قنات تاریخی مزینان :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

 

همزمان با هشتمین روز از دهه ی مبارک فجر با حضور جمعی از مسئولین جهاد کشاورزی استانی و شهرستان به همراه فرماندار و مسئولین اداری و فرماندهان نظامی و انتظامی و شورا و بخشداری مرکزی داورزن و مدیران دفاتر نمایندگان سبزوار بزرگ و اعضای شورای اسلامی مزینان و معتمدین محلی و نماینده ملاکین پروژه بهره برداری احیا و مرمت قنات تاریخی مزینان افتتاح شد.

🔷حسین اسدالهی فرماندار شهرستان داورزن ضمن تبریک ایام الله دهه ی مبارک فجر اظهار داشت: جهاد کشاورزی آمادگی دارد که در صورت تأمین اعتبار اولیه از سوی کشاورزان و ملاکین 80 درصد اعتبار به یکپارچه سازی صحرای علیا و سفلی مزینان کمک نماید.

🔷مدیر جهاد کشاورزی ضمن تشکر از حضور فرماندار و اعضای ادارات و روسای دفاتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان میهمانان این مراسم حضور همکاران سازمانی پور سلطانی و مسافری و هیئت همراه را نیز مغتنم دانسته و گفت: تاکنون با احیا و مرمت ۲۲ رشته قنات در این شهرستان کویری به نوبه خود کارهای شایسته‌ای در زنده کردن این سرمایه‌های الهی و طبیعی خداوندی انجام شده است .

🔷علیرضا دلبری افزود: قنات مزینان با تعداد ۲۵۷ میله چاه و عمق مادر چاه ۱۴۰ متری و با طول قنات ۱۱ هزار متری احیا و مرمت شده است و جانی دوباره یافته و قدمت چندین صد ساله این روستای فرهنگ خیز و عالم پرور را رونق مجدد داده است.

🔷وی ادامه داد :اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۲ میلیارد و ۳۵۰میلیون ریال و اعتبارات دولتی ۲ میلیارد ریال و خودیاری ۳۵۰ میلیون ریال سبب اشتغالزایی مستقیم ۵۶ نفر و بهره‌مندی ۲۱۸ نفر شده است.

🔷فرهنگی سخنور مزینان محمد شریفی ضمن خیرمقدم در خصوص تاریخچه این دیار و همچنین مطالبات مردم مزینان به ویژه جاده و مجتمع فرهنگی دکتر علی شریعتی مزینانی توضیحاتی ارائه کرد که فرماندار داورزن با تأکید بر پیگیری این دو پروژه از هماهنگی برای تأمین اعتبار و مشخص شدن پیمانکار جدید خبر داد.

🔷در ادامه این مراسم از المان قنات تاریخی مزینان توسط علی عسکری برادر شهید والامقام غلامرضا عسکری مزینانی و نماینده ملاکین رونمایی شد.

🔷شایان ذکر است بنا به گفته حامد عسکری نماینده ملاکین، با تأمین اعتبار اولیه از محل خودیاری کشاورزان مزینانی در سال 97 بنا شد مبلغ۲ میلیارد و ۳۵۰میلیون ریال به مرمت و نگهداری قنات مزینان کمک شود که تاکنون یک میلیارد ریال آن از سوی جهادکشاورزی داورزن اهدا شده است.

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">