در نشست هم اندیشی توسعه شهرستان داورزن مطرح شد؛پیگیری انتقال پیکر دکترعلی شریعتی مزینانی به مزینان :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

🔹مهندس مهدی بهادری فرماندار شهرستان داورزن با حضور در جلسه نخبگان و دلسوزان دیار سربداران که به همت خانه سبزوار در مجتمع آفتاب تهران برگزار شد ضمن ارائه گزارش از وضعیت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی منطقه داورزن و طرح های در دست اقدام، با انتقاد از اینکه این شهرستان به لحاظ قرار گرفتن  در فهرست مناطق برخوردار مظلومترین شهرستان غرب خراسان رضوی است، خواستار کمک و همراهی تمامی کسانی شد که می توانند در بخش های مختلف یاری رسان زادگاه خود باشند.

🔹وی با تشکر از برگزار کنندگان این جلسه بر تداوم این گونه جلسات و نشست ها و تشکیل شورای نخبگان داورزن تأکید کرد و گفت: به یقین وجود شخصیت های کارآمد می تواند ما را در راه پیشبرد اهداف مختلف کمک کند و راه ارتباط با مقامات اصلی دولت و ادارات و سازمان های اصلی را هموار سازد.

🔹بهادری با اشاره به اینکه از نظر آماری داورزن به لحاظ نفوس کم جمعیت ترین شهرستان سبزوار شناخته شده گفت : هرچند تعداد خانوار ساکن در شهر و روستاها کم است اما در مناسبت ها و تعطیلاتی مانند محرم و عیدنوروز جمعیت ده برابر می شود و همچنین عبور میلیون ها زائر و خدمات دهی به آنها از امتیازات جمعیتی این خطه است که به حساب نمی آید و ملاک همان سرشماری های رسمی و تعداد پرونده های مراکز بهداشت و یا ادارات مربوطه است.

🔹فرماندار داورزن در خصوص وضعیت اقتصادی و صنعتی این منطقه اذعان داشت : ما در حال حاضر هیچ ناحیه صنعتی فعال در داورزن نداریم اما در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح فاز اول نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی برق ابن یمین خواهیم بود.

🔹وی با اشاره به ظرفیت های مهم صنعت گردشگری و جاذبه هایی مانند کویر مزینان گفت: ثبت دو کاروانسرای مهر و مزینان در یونسکو و وجود ۷۰ اثر تاریخی نقطه عطفی در این صنعت است که می تواند علاوه بر معرفی این شهرستان به جهانیان در وضعیت معیشتی مردم تأثیرگذار باشد و برای استفاده بهتر از چنین ظرفیتی به خصوص جاذبه های کویر ساخت کمربندی گردشگری به طول ۲۰ کیلومتر از کاهک و کلاته مزینان تا چوبین در دست اقدام و پیگیری است. آبشار بفره نیز یکی از زیباترین و طولانی ترین آبشارهای منطقه است که از امتیازات خوب گردشگری شهرستان به شمار می رود.

🔹این مقام عالی داورزن معادن مس و کرومیت را از جمله داشته های اقتصادی شهرستان نامید و خاطر نشان کرد:  داورزن  در خصوص صنایع تبدیلی مانند پرورش دام و طیور و حدود 70 مرغداری و بسته بندی فراوری گیاهان دارویی موفقیت های خوبی دارد  و در حوزه کشاورزی و آبخیز داری علاوه بر صادرات فلفل به خصوص در روستای بیزه که قطب فلفل کوبی کشور شده بهترین آب شرب و آشامیدنی متعلق به این شهرستان است که حتی بعضی از رانندگان کامیون های عبوری چند گالن آب برای مصرف بین راه با خود می برند  اما با این وجود به دلیل فرسودگی شبکه ای هدر رفت آب در این شهرستان زیاد است.

🔹بهادری در خصوص وضعیت فرهنگی داورزن گفت: سه ظرفیت فرهنگی در داورزن وجود دارد که یکی از آنها تعلق شخصیتی همچون دکترعلی شریعتی مزینانی به این منطقه است که باید بتوانیم بزرگداشتی عاری از هر گونه سیاسی کاری برای چنین بزرگمردی در زادگاهش برگزار کنیم دومین ظرفیت نیز قیام سربداریه است که خیزش و تشکیل حکومت شیعی به مدت طولانی در ایران از این نقطه آغاز شده و به همین منظور دومین کنگره قیام ملی سربداران ۲۵ آبان ماه با حضور وزیر میراث فرهنگی در بخش علمی و آیینی در سبزوار و داورزن برگزار می شود که البته ممکن است به خاطر سفر هیئت دولت به چهارمحال و بختیاری این تاریخ به تعویق بیفتد.

🔹وی افزود: ما با طراحی و اهدای نشان عالی سربداران و تشکیل دبیرخانه سعی داریم هرسال این قیام را زنده نگهداریم. سومین داشته فرهنگی و مذهبی ما هیئات و مساجد بسیار خوب و وسیعی است که در منطقه داریم و باید به جز استفاده در مناسبت های عزاداری محرم در طول سال بتوانند در حوزه اقتصادی و فرهنگی  نیز فعالیت داشته  باشند.

🔹فرماندار داورزن تأسیس بیمارستانی مجهز، بازگشت پساب  از سبزوار به داورزن و استفاده در حوزه کشاورزی و آسفالت و روکش جاده های روستایی را از مهمترین خواسته های به حق مردم داورزن دانست و گفت: متأسفانه به دلیل کمی جمعیت و هزینه زیاد هنوز درخواست بیمارستان مورد موافقت دولت قرار نگرفته است.

🔹دکتر عباس مزینانی نیز با اشاره به مشکلات تحمیل بودجه هزار میلیاردی به دولت برای تأسیس یک بیمارستان ۳۲ تختی گفت: بنیاد خیریه و استفاده از آن برای تأسیس بیمارستان در این شهرستان بهترین راهکاری است که می توان در حال حاضر از آن بهره مند شد.

🔹انتقال پیکر فرزند شایسته کویر مزینان دکترعلی شریعتی مزینانی از سوریه به مزینان یکی دیگر از خواسته های حاضرین در این نشست بود که مورد تأیید همگانی قرار گرفت.

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

شاهدان کویر مزینان در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/sh_mazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">