اجرای موسیقی پدرتوسط یک هنرمندمزینانی :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

اجرای موسیقی پدرتوسط یک هنرمندمزینانی

سه شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۱، ۰۶:۳۵ ق.ظ

 خواننده جوان مزینانی به مناسبت سالروز میلادامام علی (ع) از  شبکه پنج تهران  به اجرای آهنگ زنده پرداخت.

به گزارش شاهدان کویر ؛امید صدیقی مزینانی فرزند مرحوم داوود صدیقی هنرمند جوان مزینانی روز دوشنبه پانزدهم خردادماه ازشبکه پایتخت، دربرنامه ای زنده آهنگ پدر را به مناسبت ولادت باسعادت حضرت امیر مؤمنان علی (ع)اجرا نمود

پدر این هنرمند درآخرین روزهای پایانی سال۹۰دار فانی را وداع گفت وبه جوار حق شتافت. خانواده صدیقی ها دربرپایی مراسم تعزیه فعال هستندومتریال تعزیه اعم ازنسوخ تعزیه خوانان ولوازم وتجهیزات افراددراختیار این خانواده می باشد.

زندگینامه: 

  

امید صدیقی در تاریخ 12 3 1360 در مشهد در خانواده ای هنرمند  دیده به جهان گشود.از همان سنین کودکی به هنر موسیقی و آواز علاقه زیادی داشت تا انجا که در همان سنین کودکی در محافل دوستانه و خانوادگی همیشه مورد توجه دیگران قرار می گرفت و به خواندن موسیقی می پرداخت.اولین گروه موسیقی خود را در سن 12 سالگی در مدرسه راهنمایی ظهوریان تشکیل داد و با این گروه در جشنواره ی موسیقی استان خراسان رتبه ی سوم را کسب کرد. یک سال بعد اولین اجرای صحنه ای خود را با گروه تاتر نیروی هوایی اجرا کرد که این اجرا مورد استقبال  قرار گرفت.


در همان دوران بود که برادر کوچکترش فرید هم به نوازندگی روی آورد و همکاری ای دو برادر با یکدیگر آغاز شدو آنها با یکدیگر به اجرای برنامه پرداختند. پس از چندی بخاطر کار پدراز مشهد به سبزوار نقل مکان کردند که این نقل مکان سر اغازی جدید در زندگی هنری او و برادرش بود. در همان ابتدای ورود به سبزوار مورد استقبال گروههای هنری شهر قرار گرفتند و با پیوستن به گروه کرال قائم اولین اجرا با این گروه را در فستیبوال فیزیک ایران انجام دادند که امید خوانندگی این گروه40 نفره را بر عهده داشت. از کارهایی که با این گروه اجرا کرد می توان به کارهایی مثل پرنده مهاجر ، همسایه ، لیلارو بردن و ..... اشاره کرد.


بعد از مدتی او به همراه برادرش گروه مستقلی به نام فرامید  (امید+فرید ) را تشکیل دادندو با این گروه مدت 6 سال پیاپی به اجرای برنامه در شهرهای مختلف پرداختند و بیش از صد اجرای صحنه ای داشتند.از هنرمندانی که در آن زمان با فرامید همکاری داشتند می توان به آقایان مجید ذوالقدر ، شهاب برابادی ، الیاس امین ، سعید سلیمانی ، کاظم شکاری و خانمها میترا شبرنگ ، مریم عبدالله زاده ، سعیده نجاریان و سوسن باباپور را نام برد.آخرین اجرای گروه فرامید در سال 1387 بود . در همان سالها بود که به دیدن مرحوم بابک بیات رفت و استاد پس از شنیدن صدای امید او را تایید کرد و به او گفت که با تمرین بیشتر صدایت به یکی از  بهترین صداهای بعد از انقلاب تبدیل می شود.


در سال 1384 امید با دادن تست صدا و برادرش با دادن تست آهنگسازی رسما همکاری خودشان را با صدا و سیما آغاز کردند و اولین کارشان به نام زندگی را با شعری از شهرام نظر علی ضبط و اجرا کردند که بارها از شبکه های مختلف تلویزیون و رادیو پخش شده است. تا کنون بیش از بیست اثر در مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما ضبط کرده که از پر مخاطب ترین آنها می توان به رنگ آفتاب ، آیینه ی نرگس ، همسفر کبوترا ،ترانه ی رسیدن و زندگی اشاره کرد.


امید صدیقی همیشه خودش را مدیون پدر و مادرش میداند زیرا آنها همیشه از کودکی مشوق و پشتیبانش بودند. همیشه می گوید بهترین خاطراتم از گروه فرامید می باشد زیرا اولا گروهی جوان صمیمی و یکدل بودیم و ثانیا مهمترین اتفاق زندگیم در این گروه رخ داد یعنی آشنایی با همسرم میترا شبرنگ که این آشنایی به ازدواج انجامید که به زندگی من روحی تازه بخشید و انگیزه ای شد برای بهتر و بهتر شدنم.


امید یکی از دلایل موفقیتش را همکاری با برادرش میداند و در این باره می گوید : کارهای من و فرید از این جهت که با هم برادر هستیم و احساس هم را خوب می شناسیم معمولا کارهای خوب و موفقی می شود و  همین امر رمز موفقیت من و فرید است.


او همیشه خودش را مدیون بزرگانی چون بابک بیات ،  اسفندیار منفردزاده ، فرید زولاند و .... میداند و خود را نسبت به هنرش متعهد و مسئول می داند.

 

آلبوم جدید امید صدیقی ( رنگ آفتاب )


 


نماهنگها :


سرزمین آه : برای گروه تلویزیونی روایت فتح


اشکای زیتون : برای صدا و سیمای مرکز خراسان


سربداران : برای جشنواره فیلم رضوی


جشنواره ها :


عنوان برترین تنظیم برای سبزترین خاطره در جشنواره ترنم رحمت  1387


عنوان برترین تنظیم برای مدرسه منهای چهار در جشنواره موسیقی مقاومت 1388


عنوان برترین موسیقی در جشنواره موسیقی جوان 1389


عنوان برترین صدا برای همسفر کبوترا در جشنواره موسیقی جوان ایرانی 1389


عنوان جوان فرهیخته سال  1388 در شهرستان سبزوار به خاطر آهنگ سربداران


ترانه سرایانی که با آنها همکاری داشته :


دکتر قیصر امین پور ( مدرسه منهای چهار )


استاد مشفق کاشانی ( رنگ افتاب ، آیینه نرگس ، کوچه باغ گلها ، نیستان ، گل پروری و شکوفایی )


اردلان سرفراز ( مرد کویر )


عباس محمدی ( اشکای زیتون ) حبیب الله بخشوده ( سبزترین خاطره ) و .....


 
  • علی مزینانی

نظرات  (۱)

  • امید صدیقی
  • سلام خیلی خوشحالم که این وبلاگو ساخته شده تا مزینانیها بتونن بهتر همدیگرو بشناسن و ممنونم از اطلاع رسونیتون در مورد آهنگ پدر با سپاس

    امید صدیقی
    20 / 3 / 1391

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">